عجیب‌ترین اتوبوس‌های توریستی + عکس
مطالب روز حمل و نقل

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، وقتی بخواهیم در باره عجیب‌ترین اتوبوس تاریخ حرف بزنیم قطعا این اتوبوس دوطبقه در صدر خواهد بود. در سال 1950 اولین بار که این اتوبوس به خیایانها آمد مردم تعجب زده به دید یک اتوبس فضایی یا یک هواپیمای میراژ به آن نگاه می کردند.

اما این یک اتوبوس توریستی بود که بود که بر پایه کامیون u55 شرکت سیتروئن ساخته سد و طراحان چیره دست فرانسوی آن را از یک کامیونکسل کننده بد قواره به یک اتوبوس فضایی خیره کننده تبدیل کردند.

این اتوبوس با ظاهر وحشی وشگفت انگیز خود که "سیتی راما" نام داشت به عنوان وسیله نقلیه ای برای گردش توریست ها در پاریس طراحی شده بود که ظاهر عجیب آن و راحتی بی نظیرش آن را به یکی از جاذبه های گردشگری پاریس تبدیل کرد.

از دیگر جذابیت های این اتوبوس سقف بازشو آن بود که در هموای مناسب جذابیت سوار شدن به آن را بیشتر می کرد. البته توریست های زیادی شانس سوار شدن به این اتوبوس را نداشتند زیرا تنها تعداد محدودی از آن ساخته شو و گاها برای سوار شدن به آن باید از چند روز قبل در صف انتظار می بودند.

 

این ایده طراحی بی نظیر بعدها دستمایه ای شد برای طرای های شگفت انگیز دیگر خودروها که از یک کامیون ساده به وسایل نقلیه شگفت انگیزی تبدیل می شدند که عمدتا برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گرفتند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->