مطالب روز حمل و نقل
ارسال توسط masoudgoodarzi

عضو شورای حمل و نقل همگانی گفت: مسئولان صورت مسئله را پاک کرده اند و چون نمی توانند آسفالتی در حد استاندارد بسازند به دنبال ماده جایگزین یا همان بتن فشرده رفته اند که تا به حال در هیچ جای دنیا استفاده نشده است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

اگر تا به حال دو گروه از مورچه ها را هنگام رسیدن به یکدیگر در یک مسیر تقاطع مانند دیده باشید ، متوجه شده اید که بدون برخورد با یکدیگر از کنار هم عبور می کنند. این مسئله بدین صورت است که دسته ای از مورچه ها با تعداد بیشتر به صورت غریزی از سمت راست مسیر حرکت می کنند و به دنبال آن گروه کوچک تر نیز همین کار را انجام می دهند. (این مسئله در مورد زنبورها و موریانه ها نیز صادق است). با الهام از این مطلب "اوزن تانگز" (Ozan Tonguz) محقق ارتباطات از راه دور دانشگاه کارنجی ملون (Carnegie Mellon University) در پنسیلوانیای ایالات متحده معتقد است که می توان از همین روش برای بهبود جریان ترافیک استفاده کرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

جیب های گوگل آنقدر پر پول هستند که بتواند خودروهای بدون راننده را با هر نوع امکانات گران قیمتی تجهیز کند ، ولی پژوهشگران در دانشگاه آکسفورد تحقیق بر روی پروژه ای را شروع کرده اند که هدف اصلی آن ، ارائه راهکاری ارزان قیمت در این زمینه است.



در حال حاضر این سیستم از دوربین ها و لیزرهایی استفاده می کند که سر جمع در حدود ۷۷۵۰ دلار هزینه بر می دارند ولی هدف مرحله بعدی پروژه این است که هزینه را به ۵۰۰ دلار کاهش دهند و در نهایت آن را به ۱۵۰ دلار برسانند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد!

تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.

با گذاشتن اولین قدم در این گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا

«گذرگاه کوچک شاه» نام گذرگاهی در اسپانیاست که در زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شود. این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 114230
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->