چراغ های Audi، تکنولوژی هایی از فردا
مطالب روز حمل و نقل

اگر چه امروزه هرگاه صحبت از تکنولوژی های آینده در طرح های مفهومی شرکت های ماشین سازی مطرح می شود، بیشتر یاد ماشین های بدون راننده، سیستم های توقف هوشمند یا ادغام امکانات اسمارت فون ها با اتومبیل ها می افتیم. اما عکس کانسپت اتومبیل آئودی چیز دیگری را می گوید.

Audi یکی از اولین استفاده کنندگان چراغ های فول LED در اتومبیل ها بود و اکنون تصمیم گرفته این کار را به شکل کاملا متمایزی انجام دهد. اگر شب هنگام پشت سر یک آئودی حرکت کنید، غیر ممکن است که چراغ آن شما را به اشتباه انداخته و نور کم یا نامطمئنی را از خود باز تاباند. امسال هم انها سراغ چراغ های ال ای دی ماتریکسی رفته اند که اشعه نور هر ال ای دی را به چند شعله تقسیم می کند. این شیوه آنها را قادر ساخته تا در هر موقعیت روشنایی و نور بیشتری را داشته باشند و همچنین چراغ ها را به یک دوربین مجهز کنند.

تصور کنید که ماشین شما بتواند آمدن ماشین های روبرو را حس کرده و به صورت خودکار نور چراغ هایش را کم کند تا چشمان راننده روبرو کمتر اذیت شود. چراغ های Matrix LED چنین کاری را ممکن ساخته اند.


 

Audi-OLED-demo-The-swarm-1-640x416-001-500px-narenji-ir.jpg

با توسعه چراغ های ال ای دی و همچنین OLED، آئودی کم کم از داستان چراغ به سمت تابلوهای نقاشی بر روی اتومبیل ها پیش می رود. همان طور که در عکس بالا می بینید، نور تولیدی نه تنها زیبا و جذاب تر به نظر می رسد، بلکه امنیت بیشتری را هم فراهم می آورد. آئودی بیشترین سعی خود را بر این موضوع گذارده که چراغ ها به صورت خودکار و الکترونیکی نسبت به محیط واکنش نشان دهند. به صورت تئوری، با فعال کردن واکنش چراغ ها در مقابل شرایط محیطی، آنها از فاصله بیشتری قابل دیدن هستند و همچنین امنیت رانندگان افزایش پیدا می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->