مطالب روز حمل و نقل

آموزش:

از سال 2011 شبكه هاي اجتماعي، مهندسان آينده را در زمينه فرصت هاي شغلي آموزش مي دهند. اين آموزش ها توسط شركت هاي تحت نظر خودشان انجام مي شوند.

- اين آموزش ها با استفاده از مونيتورينگ گزارشات فني (SMART) در كشور سنگاپور، شرق ژاپن، سائوپائولو در دانشگاه حمل و نقل ايالت ريودو ژانيرو با كمك فدراسيون اپراتورهاي ايالتي انجام مي شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

تبلت ها آنقدر در حال فراگیر شدن هستند که شرکت نیسان هم به این فکر افتاده تا پنل اصلی جلوی راننده را با یک تبلت جایگزین کند. این طرح Terra SUV است که فعلا به شکل ایده ای اولیه مطرح شده و البته نمونه ای از آن در نمایشگاه اتومبیل پاریس در اواخر این ماه خواهیم دید.

این تبلت پنل جلویی خودرو را تشکیل می دهد و جالب اینجا است که راننده می تواند هنگام توقف، تبلت را بردارد و همراه خودش ببرد. برای روشن کردن اتومبیل هم نیاز است که تبلت را در جای خودش قرار دهیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

هر چند هنوز به دوران اتومبیل های بدون راننده وارد نشده ایم. اما صدای قدم های اتومبیل های هوشمند کم کم شنیده می شود. یکی از جدیدترین آنها، قانون جدید اتحادیه اروپا است که سازندگان خودروهای این قاره را موظف کرده تا آنها را به سیستم ترمز اتوماتیک مجهز کنند.

بر اساس قانون جدید تمام خودروهای جدید از سال ۲۰۱۴ باید به این سیستم مجهز باشند. سیستمی که AEB نام دارد و وظیفه اصلی اش افزایش ایمنی هنگام رانندگی است.


قرار است این سیستم از نوامبر سال آینده میلادی در خودروهای جدید این اتحادیه به کار برده شود و تغییرات در طراحی تمام خودروهای جدید از این زمان اجباری خواهد بود. تا تمام محصولات تجاری قادر به استفاده از AEB باشند.


AEB مخفف autonomous emergency braking است و فناوری است که از روش هایی مانند رادار، لیزر یا دوربین استفاده می کنند تا موانع مسیر را تشخیص دهد. نرم افزار این سیستم، در صورتی که تشخیص بدهد احتمال برخورد وجود دارد به صورت خودکار ترمزهای خودرو را فعال می کند تا از تصادف جلوگیری کند.


این سیستم در تصادف هایی که از روبرو صورت می گیرد، خوب عمل می کند و تا حدی نیز در تصادف هایی که از جهات دیگر وارد می شوند، موثر است. یک بررسی اخیر نشان داده که استفاده از این سیستم در خودروها میزان تصادف ها را تا ۲۷ درصد کاهش می دهد. حالا اتحادیه اروپا با اعمال مقررات جدید می خواهد اتومبیل ها را هوشمند تر کند تا ایمنی بیشتری هنگام رانندگی داشته باشیم.




تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خیابان بالدویردر یکی از جزایر نیوزیلند به نام Dunedin واقع شده و شیبدار ترین خیابان جهان به شمار می رود. طول این خیابان 350 متر است که از جاده North شروع شده به چهارراه Buchanan ختم می شود. خیابان بالدویر به عنوان شیب دار ترین خیابان جهان در گینس ثبت شده، چراکه ارتفاع آن تا 80 متر افزایش می یابد. شیبدارترین بخش آن حدود 161.2 متر است و شیب آن به 38 درجه می رسد.  شهر Dunedin در سال 1848 تاسیس شد و شیبدار بودن این خیابان غیرعمدی بوده است. این خیابان مانند بیشتر قسمت های نیوزلند به شیوه ای بی نظم و درهم توسط معماران انگلیسی ساخته شده اس

شیبدار ترین خیابان جهان را بشناسید +عکس

ت.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، سائوپائولو ، بزرگترین شهربزریل هم مانند بسیاری از شهرهای دیگر دنیا با مشکل ترافیک سنگین مواجه است. حضور وسایل نقلیه کوچک و بزرگ مانع از این می شوند که در کمترین زمان ممکن به مقصد برسیم. به جای اینکه دائم به مردم توصیه کنیم که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده نکنند با سیستم حمل و نقل عمومی به مقصد مورد نظر بروند، "لوییس فونسکا" طراح صنعتی در برزیل اتومبیلی را با نام "اِمو" طراحی کرده که قابلیت تغییر شکل دارد.


 





ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

شرکت اتومبیل سازی فورد به تولید داشبورد و نمایشگری جدید اقدام کرده است که به واسطه آن رانندگی برای فرد به مسابقه ای تبدیل شده که هرچه میزان صرفه جویی در سوخت افزایش یابد امتیاز راننده افزایش خواهد یافت. شرکت اتومبیل سازی فورد که به تازگی با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده است در راستای افزایش محبوبیت خود و گسترش استفاده از انرژی پاک و بهینه سازی مصرف سوخت شیوه ای جدید را در تولید داشبورد اتومبیل ها ارائه کرده است.

این داشبورد جدید که با مشارکت و همکاری شرکتی به نام Smart Design طراحی و تولید شده است، رانندگان را در استفاده مناسب از سوخت و اقتصادی بودن ترغیب می کند. با استفاده از تحقیقات گسترده بر روی بهینه سازی مصرف سوخت، این داشبورد رانندگی را به مسابقه ای تبدیل خواهد کرد که مصرف بهینه از سوخت امتیاز مثبت آن خواهد بود. در این میان نمایشگر موجود بر روی داشبورد تمامی اطلاعات مورد نیاز در این مسابقه را بدون ایجاد حواسپرتی در هنگام رانندگی به فرد ارائه خواهد کرد.

این به آن معنی است که با تکیه بیشتر بر روی علائم گرافیکی تا بر روی اعداد، اطلاعات مورد نیاز به راننده منتقل می شود. برای مثال میزان کلی بهره وری سوخت به شکل درخت تاک نمایش داده شده است که هرچه میزان سوخت صرفه جویی شده افزایش یابد، برگهای بیشتری بر روی شاخه های این درخت خواهد رویید. این عامل می تواند رانندگان بی توجه به مصرف سوخت را متوجه درخت خشکیده و بی برگ نمایش داده شده بر روی نمایشگر کرده و آنها را در کاهش مصرف سوخت ترغیب کند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، شرکت فورد بر این باور است که با استفاده از این شیوه و همچنین شیوه های کامل تر و پیشرفته تر می توان افراد متفاوتی را به صرفه جویی در مصرف سوخت ترغیب کرد




تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

يكي از مشكلاتي كه پس از تصادفات رانندگي بوجود مي‌آيد كمك به مصدومين و انتقال سريع آنها به مراكز درماني است

روابط عمومي آتش نشاني تهران هموطنان را به رعايت موارد ايمني در سفر و فراگيري روش کمک رساني به مصدومين جاده‌اي فرا مي‌خواند. علي اکبر بقالان کارشناس ارشد بررسي‌هاي آتش نشاني در اين باره مي‌گويد: در زمان وقوع تصادف وظيفه شرعي و انساني حكم مي‌كند كه به نجات مصدومين بشتابيم، بنابراين در زماني كه امدادگران در محل تصادفات حضور ندارند لازم است مردم به ياري مجروحين حوادثشتافته و آنان را به نزديك‌ترين مركز درماني انتقال دهند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خدمات حمل و نقل عمومی در شهر واشنگتن



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

آدرس وب سايت پروژه تدوين الگوهاي حمل و نقل شهري اروپا

كه آمارها و شاخصها را به صورت آنلاين مي توان در اينجا هم ديد:

 

پايگاه اطلاعاتي انستيتوي حمل و نقل تگزاس يكي از معتبرترين مراكز تحقيقاتي حمل و نقل و ترافيك آمريكاست كه در اين آدرس فهرست انتشارات و تحقيقات اين مركز در حوزه درون شهري را مي توان مشاهده كرد:

كه آرشيو گزارشهاي كامل جابجائي درون شهري كل آمريكا از سال 1999 تا 2004 را مي توان در اينجا مشاهده كرد:

و همين آمار براي سال 2005 را هم اينجا مي توان ديد:

سال 2006 اين گزارش توليد نشده و اعلام شد كه گزارش از سال 2007 مجددا انتشار خواهد يافت.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->