مطالب روز حمل و نقل

عوامل ترافيكزای پنهان!

برخی عوامل مثل تردد سفرهای درونشهری، ضعف سيستم حمل و نقل عمومی، پائين بودن قيمت سوخت، پائين بودن هزينهی پاركينگ خودرو در نقاط مركزی شهر، كم بودن نرخ جرائم رانندگی، عمليات حفاری و...، همه و همه از عوامل ترافيكزا میباشند. اين عوامل برای همه شناخته شده هستند. اما بسياری از عوامل ترافيكزا نيز وجود دارند كه معمولاً از اذهان و ديدهها پنهان هستند. در اين بخش به عوامل ناشناختهی ترافيكزا میپردازيم؛ يعنی عواملی كه منجر به افزايش ترافيك میشوند و اثر آن ها در ایجاد اختلال ترافیکی کم نیست ولی در بخشهای حملونقل و ترافيك به آنها توجه زیادی نمیشود.

ضعف تابلوهای هدايت مسير كافی  مانند :

فقدان تابلوهای هدايت مسير كافی

عدم نصب تابلوهای هدايت مسير در مكانهای مناسب

پوشيده شدن برخی از تابلوها با تابلوهای تبليغاتی

پوشيده شدن برخی از تابلوها با برگ درختان

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

در شهر کلگری از استان آلبرتا کانادا از فناوری بلوتوث برای مانیتور کردن شرایط ترافیک و اطلاع رسانی زنده به راننده در رابطه با حجم ترافیک استفاده می‌شود. در این فناوری کد شناسایی خاصی که در تمام ابزارهای مجهز به بلوتوث مانند تلفن هوشمند، تبلت، هدنز فری و غیره وجود دارد، تشخیص داده شده و براساس آن اطلاعات مربوط به ترافیک گردآوری می‌شوند.

                                           
در بزرگراه‌ها و معابر اصلی، استیشن‌هایی تعبیه شده‌اند که براساس تلفن هوشمند و دیگر ابزارهای مجهز به بلوتوث، تعداد خودروهای موجود در بزرگراه محاسبه می‌شوند. سپس این اطلاعات به مرکز تجزیه و تحلیل ترافیک ارسال شده و براساس اطلاعات جمع آوری شده، برروی تابلوهای جاده‌ای میزان ترافیک و مدت زمان تاخیر برای رسیدن به مقصد نمایش داده می‌شوند و در صورت نیاز مسیرهای کم ترافیک جایگزین پیشنهاد داده می‌شوند
.

این سیستم در سال 2010 به صورت آزمایشی در شهر کلگری راه اندازی شد و پس از تکمیل مراحل اطمینال بخشی، حالا این سیستم نهایی شده و مورد استفاده قرار گرفته است. در نسخه نهایی این سیستم که در حال حاضر نیز فعال است، ابزارهای بلوتوث مردم پیاده رو، جدا شده و آنها به عنوان خودرو تشخیص داده نمی‌شوند
.




تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

نگرش به موضوعات ترافيكی و راهحلهای آن، طی چند دههی اخير دستخوش تحولات اساسی و حتی در برخی موارد تغيير جهت 180 درجهیی شده، اما هنوز در محافل حمل و نقل و ترافیکی ما و در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی مهم ما در بسياری از موارد، تئوریهای سه دهه قبل مطرح میشود. به عبارت دیگر، تئوریهایی که در دنيا منسوخ شده، نادرست بودن آن به اثبات رسيده و كنار گذاشته شده اما هنوز گاهی ما در حال و هوای 30 سال قبل هستیم و مصرانه برای اجرای آن تلاش می کنیم !

اگر كنفرانس ترافيك میگذاريم، راه حل ترافیک ارائه می دهیم یا کلاس برگزار می کنیم ، بايد راهحلهای روز دنیا را مطرح كنيم.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->