امکان استفاده از تلفن همراه هنگام پرواز با ناوگان هواپیمایی Emirates
مطالب روز حمل و نقل

               

در حالی که همچنان استفاده از موبایل و تماس های صوتی همچنان در پروازهای تجاری آمریکا و بسیاری از کشورها همچنان ممنوع است؛ هواپیمایی Emirates اعلام کرد از این پس مسافران ناوگان هوایی A380 این شرکت اجازه استفاده از تلفن های همراه خود در هنگام پرواز را خواهند داشت. سرویس عرضه شده توسط این شرکت که ترکیبی از تماس صوتی عادی و وای فای است، OnAir نام داشته و با موبایل های معمولی هم قابل استفاده خواهد بود. البته اماراتز اعلام کرده در فاصله ۴۰۰ کیلومتری حریم هوایی کشورهایی که استفاده از OnAir در آنها هنوز ممنوع است، این سرویس را خاموش خواهد کرد.

این سرویس از ۱۱ مهرماه در برخی پروازهای چین فعال شده است. البته این نوآوری از سوی این شرکت هوایی چندان تعجب آور و خرق عادت نیست. چرا که Emirates قبل از این هم در دهه ۱۹۹۰ ناوگان ایرباس خود را به فاکس و تلفن مجهز کرده بود و از سال ۲۰۰۶ امکان استفاده از ایمیل و پیامک را برای مسافرانش فراهم اورده است. پاتریک برانلی مدیر روابط عمومی این شرکت می گوید:

از سال ۱۹۹۳ که اولین سرویس تلفن ماهواره ای ویژه مسافران را راه اندازی کردیم، تا سال گذشته که سیستم وای فای را در ناوگان A380 به کار گرفتیم، اماراتز همواره این رویکرد را در پیش گرفته که مهیا نمودن آخرین سرویس ها و ارتباطات حین پرواز یکی از بخش های کلیدی سفر مسافرانش باشد. ما همچنان در حال سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی های جدید و ابداعی هستیم که مرزهای ارتباطات حین پرواز را گسترش داده و منافع کافی را برای مسافران مان فراهم آورد.



البته چندی است که زمزمه هایی در خصوص بازبینی قوانین مربوط به استفاده از وسایل الکترونیک در پروازها از سوی سازمان بین المللی هوانوردی و سازمان هایی مانند FCC و اداره هوانوردی فدرال آمریکا شنیده می شود. اما هنوز استفاده از تلفن های همراه هنگام پرواز ممنوع است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 114234
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->