نقش منابع انساني در موفقيت سيستم حمل و نقل عمومي
مطالب روز حمل و نقل

- در ديگر كشورها، آموزش از طريق دانشگاه ها و مدارس مديريتي انجام مي شود مثل سانتياگو در شيلي كه داراي تيمي از دانشگاه آدولفو ايبانيز هستند و هم چنين در استانبول نيز همين كار را در دانشگاه هاي خود انجام داده است. در همين زمينه موسسه KEOLIS داراي گروهي بوده كه بر اساس مهارت هاي مورد نياز آينده برنامه ريزي مي كند و به طور مستقيم كاركنان را با توجه به تخصص و حرفه شان آموزش مي دهند.

زندگي در محيط كار :

سيستم حمل و نقل ريلي آلمان كاركنان خود را به طور منظم از نظر سلامت مورد توجه قرار داده و با توجه به فعاليت هاي تخصصي در خصوص سلامتي شان آموزش مي دهد. اين آموزش ها بيشتر براي كارآموزان جديد و سنين بالاي 50 سال انجام مي شود.


- در سيستم حمل و نقل ريلي هنگ كنگ (MTR) در بخش خدمات مشتريان در سياست منابع انساني ابتكار به خرج داده و با هدف ايجاد انگيزه در كاركنان خدمات مراقبتي با رويكرد مشتري مداري ارائه مي شود. يكي از اهداف و چشم اندازهاي شركت MTR، پرورش ذهن براساس همراهي و همدلي در بين كاركنان خود بوده كه در حمايت و رضايت مشتريان تاثير بسزايي خواهد داشت.

جايگاه زنان در سيستم حمل و نقل عمومي :

در آخر نقش زنان در سيستم حمل و نقل عمومي در ايجاد جذابيت اين سيستم سهم بسزايي خواهند داشت. زنان شاغل در اين سيستم با وجود درك و بينش بالاي خود اولويت اصلي شركت هاي حمل و نقل را تعيين نموده و نظراتشان را به اشتراك مي گذارند.

- جايگاه زنان در بخش حمل و نقل عمومي يكي از موضوعات پروژه اروپا بوده كه به نام پروژه WISE معروف است و با مشاركت تيم اروپايي ، كميسيون مديريت منابع انساني UITP و با همكاري شركاي اجتماعي اروپايي اجرا مي شود.

منابع انساني در شركت هاي حمل و نقل عمومي، نقش بسزايي در استراتژي فرآيند تغيير مديريت دارند و اين باعث مي شود كه در زمينه توسعه پايدار و مسئوليت اجتماعي چالش هاي آينده را مطرح نموده و تغيير دهند.

 

نوشته : سيلوان دلماس ، رئيس كميسيون مديريت منابع انساني و تجاري UITP


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 227
بازدید کل : 114458
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->