خودرویی که شکل عوض می کند
مطالب روز حمل و نقل

این اتومبیل بیومورفیک قادر است با توجه به سرعت اتومبیل، در حین حرکت، تغییر شکل دهد. "بیومورفیک" سبکی از طراحی است که که در آن، شیء طوری فرم و شکل داده می شود که یک موجود یا مخلوق ارگانیک و زنده را بازنمایی کند. اتومبیل فونسکا به هنگام پارک، طوری خود را جمع می کند که عرض آن بیشتر از طولش می شود تا جای کمتری را اشغال کند.

اگر با سرعتی بین 0 تا 30 مایل در ساعت حرکت کنید، اتومبیل با دانستن استانداردهای خود، موقعیت خود را عوض کرده و کمی بالاتر از حالت عادی خود قرار می گیرد. در نتیجه علاوه بر اینکه باعث ایجاد شرایط امن تری برای راننده می شود، این امکان را به وی می دهد تا کنترل بیشتری روی ترافیک جاده داشته باشد.

زمانی که با سرعت 30 تا 75 مایل در ساعت حرکت کنید، اتومبیل شکلی خمیده (قوز کرده) پیدا می کند و با کاهش نیروی گریز از مرکز خود، حالتی آیرودینامیک به خود می گیرد. در مهندسی خودرو، از آیرودینامیک برای طراحی بدنهٔ خودرو استفاده می‌شود تا نیروی پسای خودرو کم شود.



از دیگر خصوصیات این خودرو، سیستم ژیروسکوپی آن است (ژیروسكوپها، سیگنالی متناسب با حرکت دورانی در اتومبیل برای سیستم کنترل نیروی گریز از مرکز یا کشش جاده تولید می کنند.)

این اتومبیل کوچک دارای تکنولوژی "چرخ اُمنی"(چرخ چند جهته) هم است. چرخ های امنی دارای دیسک هایی در اطراف محیط دایره مانند خود هستند که این امکان را به اتومبیل می دهد تا مانند یک خرچنگ حرکت کند یا پارک شود. طبق اظهارات فونسکو سوخت مصرفی اتومبیل او، انرژی خورشید و سوخت های زیستی خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 226
بازدید کل : 114457
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->