چراغ راهنمايي هايي كه شبيه به حشرات اند
مطالب روز حمل و نقل

سامانه چراغ راهنمایی و رانندگی مجازی وی از سال ۲۰۰۹ در حال رشد و توسعه است و بر این ایده پایه ریزی شده که وسایل نقلیه ای که به یک تقاطع نزدیک می شوند ، از طریق  یک شبکه بی سیم اتومبیل به اتومبیل با یکدیگر در ارتباط هستند. یک الگوریتم به ثبت رسیده تعداد جهات در حال حرکت وسایط نقلیه را سنجیده و بدین وسیله تعیین می کند که کدام گروه از وسایط نقلیه که هم سوی یکدیگر حرکت می کنند  تعداد بیشتری هستند و سپس وسایط نقلیه گروه بیشتر در صفحه داشبورد خود چراغ سبز را مشاهده می کنند (به رانندگان این اطلاع را می دهد که می توانند از تقاطع عبور کنند).

این در حالی است که اتومبیل های گروه با تعداد کمتر ، چراغ قرمز را مشاهده می کنند. هنگامی که گروه تعداد بیشتر از تقاطع عبور کردند ، بزرگترین گروه بعد از آنها علامت چراغ سبز را در صفحه مانیتور اتومبیل خود مشاهده می کنند. بر طبق گفته های آقای تانگز ، شبیه سازی ها حاکی از آن است که ، استفاده از این سامانه ، زمان رفت و آمد در مسیرهای مختلف را از ۴۰ تا ۶۰ درصد در ساعات اوج ترافیک کاهش می دهد.

در طی دو سال آینده برنامه هایی مبنی بر توسعه الگوریتم های این سامانه برای در نظر گرفتن موتور سواران و عابران پیاده و همچنین یک شبیه ساز در ابعاد گسترده دارد و در صورت امکان ، این تکنولوژی در خیابان ها و بزرگراه های درون شهری مورد آزمایش قرار می گیرد. بر روی این پروژه تا به حال مبلغ دو میلیون دلار سرمایه گذاری شده است و یک کمپانی در جهت گسترش و توسعه این تکنولوژی راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است که ، یک سامانه مشابه نیز توسط دانشگاه تکنولوژی درسدن (Dresden) در آلمان و دانشگاه پلی تکنیک زوریخ در سوئیس در حال بررسی و توسعه است. در این سامانه چراغ های راهنمایی و رانندگی در جای معمول خود قراردارند ، با این تفاوت که می توانند با اتومبیل های در حال عبور و نیز سایر چراغ های راهنمایی و رانندگی سطح شهر از طریق شبکه بی سیم ارتباط  بر قرار کنند و از طریق هماهنگ کردن سیگنال هایشان جریان ترافیک را بهینه سازی می کندد.

 

 

منبع: پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل ونقل :: www.iranway.com ::

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 215
بازدید کل : 114446
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->