دستیار علائم ترافیکی مرسدس بنز هوشمندتر از قبل
مطالب روز حمل و نقل

سیستم دستیار علائم ترافیکی که هم اکنون در مرسدس بنز های کلاس S و E یافت می شود، از دوربینی که در قسمت داخلی شیشه جلوی اتومبیل قرار گرفته استفاده می کند تا علائم مربوط به محدودیت سرعت را تشخیص دهد. این اطلاعات بعد از ارسال به سیستم راهبری، در قسمت هشدارهای پشت فرمان (مقابل راننده) و نمای نقشه (سمت راست تصویر) به نمایش در می آید تا راننده از سرعت های مجاز تخطی نکند.

حالا کمپانی بنز این سیستم را با یک به روز رسانی، ارتقا داده. سیستم دستیار علائم ترافیکی جدید، علاوه بر تشخیص سقف مجاز سرعت می تواند موارد دیگری از قبیل "سبقت ممنوع" و "ورود ممنوع" را هم شناسایی کند و آنها را به اطلاع راننده برساند.

در سناریوهایی از قبیل رانندگی سهوی در جهت خلاف -در جاده های یک طرفه- و مواردی از این دست است که به اهمیت علائم راهنمایی و رانندگی و اینکه توجه به آنها چه خطراتی را از ما دور می کند، بیشتر پی می بریم و وجود سیستمی شبیه "دستیار علائم رانندگی" مرسدس بنز بیشتر برای مان ضروری جلوه می کند.

mercedes-traffic-sign-1.jpg

سیستم جدید مرسدس می تواند علائم راهنمایی و رانندگی را تشخیص دادن و با صدای زنگ هشدار و نمایش آن علامت بر روی نمایشگر جلوی راننده، او را از رفتن به مسیر اشتباه یا انجام دادن سبقت های ممنوع بر حذر دارد.

البته علائم رانندگی در کشورهای مختلف با یکدیگر فرق دارند و این سیستم همینک برای مسیرهای آلمان طراحی شده ولی کمپانی در حال کار برای فراگیر کردن آن است. قرار است سیستم جدید بر روی مدل های کلاس S و E جدید ارائه شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 50
بازدید کل : 114232
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->