مطالب روز حمل و نقل

کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد!

تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.

با گذاشتن اولین قدم در این گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا

«گذرگاه کوچک شاه» نام گذرگاهی در اسپانیاست که در زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شود. این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

مباحث مربوط به بنزین واقعا گیج‌کننده هستند، به راحتی می‌توان فرضیاتی در مورد آن مطرح کرد که به نظر منطقی می‌رسند، اما وقتی آزمایشات عملی دخیل شوند، درست نبودن این فرضیات مشخص خواهد شد. یک نمونه از این تجربیات در درجه بندی اکتان قابل مشاهده است.

 


 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

هنگامی که مسابقات استقامتی کسالت آور Rolex 24 امسال از ۲۶ ژانویه در پیست بین المللی Daytona آغاز شود، تماشاچیان سه خودرو مسابقه ای Mazda6 را در پیست خواهند دید که از سوخت تجدید پذیر غیرمعمولی استفاده می کنند. یک سوخت فوق العاده پاک که از چربی های حیوانی از قبیل پیه گاو، چربی خوک و چربی مرغ ساخته شده است.

البته قبل از اینکه به سراغ انجمن های حمایت از حیوانات بروید، باید بدانید که این چربی ها از ضایعات کارخانه های فراوری محصولات دامی تهیه می شوند. مزدا تاریخ طولانی در استفاده از ابداعات جدید در ماشین های مسابقه ای دارد و سعی می کند که تکنولوژی های جدید را آزمایش کند.

جان دونان، مدیر بخش ماشین های اسپورت شرکت می گوید: «ما از ماشین های مسابقه به عنوان یک موقعیت و فرصت برای تحقیق و توسعه استفاده می کنیم.» برای مثال از طریق شرکت در مسابقات اتومبیل رانی بود که مزدا ایراد جعبه دنده MX-5 Miata را کشف کرد. و به همین شیوه بود که ایراد ball joint در مدل RX-8 را شناسایی کردند. و هر دو این ایرادات قبل از ورود ماشین به بازار، توسط مهندسان ژاپنی اصلاح شدند.

مسابقات این دوره Rolex 24 به دو دلیل اهمیت فراوانی برای مزدا دارند. اول اینکه آنها می توانند تست های پایداری موتورهای جدید SKYACTIV-D ویژه سوخت پاک را به چالش بکشند که قرار است سال جاری در مدل های سدان عرضه شوند. و دیگر اینکه موقعیت خوبی است تا سوخت مصنوعی تجدیدپذیرشان را بیازمایند. این سوخت محصولی از کمپانی تازه تاسیس Dynamic Fuels است که در همکاری ۵۰-۵۰ مزدا با یک شرکت فرآوری محصولات دامی تاسیس گردیده.

پالایشگاه ۱۵۰ میلیون دلاری Dynamic از اکتبر ۲۰۱۰ تاسیس شده و می تواند روزانه ۶۸۰ هزار کیلوگرم مواد بازیافتی حیوانی را استفاده کند. نتیجه فعالیت این کارخانه هم تولید ۲۸۴ میلیون لیتر سوخت در سال است. سال ۲۰۱۱ نیروی دریایی قراردادی برای تامین سوخت قایق ها و کشتی های تندرو جدید خود با این شرکت منعقد کرد. اکنون هم مزدا به عنوان اولین کارخانه ماشین سازی قصد دارد از این سوخت بهره ببرد.




تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

زمین پوشیده از جاده ها است...

 

 

 

 

 

۳۳/۴۲۱/۳۲۳ کیلومتر جاده ، سطح زمین را پوشش داده است. این رقم ۸۳۳ برابر خط استوا و نیز برابر با نصف فاصله زمین تا کره مریخ است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

اشتباه غالب افراد این است که تا صحبت "فرهنگ سازی ترافیک" می شود، سریعا بحث آموزش در رسانه یا کتب درسی یا در جامعه به ذهن آن ها خطور می کند. گرچه همه این موارد اجزائی از پازل فرهنگ سازی می باشند ، اما یک پیش نیاز دارند که اگر به آن اهمیت کافی داده نشود ، قطعا تمامی این اقدامات بی اثر یا کم اثر خواهند شد.

 

پیش نیاز مهم فرهنگ سازی ترافیک ، چیزی نیست جز " اعمال قانون " .

 

 

در سایر کشورها نیز "فرهنگ سازی ترافیک" را از "اعمال قانون" و "تشدید مجازات متخلفان" شروع کرده اند. زیرا این مرحله ضمانت اجرای آن چیزی است که به مردم آموزش می دهیم. فردی که از چراغ قرمز عبور می کند یا در خیابان ورود ممنوع در خلاف جهت عبور می کند یا دوبله توقف می کند و ...... قطعا و 100% می داند که این کار خلاف است تا جائی که مراقب است پلیس او را نبیند. این فرد احتیاج به آموزش ندارد زیرا می داند که تخلف می کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

همه‌ما مي‌دانيم كه "نگهداري" نسبت به "تعميرات" هم زمان كمتري نياز دارد، هم هزينه كمتر و هم منجر به اين مي‌شود تا مردم خرابي‌ها و چهره زشت شهر را نبينند (زيرا در اكثر موارد قبل از بروز خرابي، از ايجاد مشكل پيشگيري مي‌شود). اما ما معمولا در كليه شهرها و حتي پروژه هاي برون شهري در مورد ساخت معابر، پارك و فضاي سبز، پل‌ها، تونل ها و .... صرفا به مقوله"ساخت" توجه مي‌كنيم و پس از آن به تعمير و ترميم خرابي‌ها مي‌پردازيم. در حاليكه بسياري از خرابي‌ها نتيجه بي كيفيتي در زمان ساخت است . مثلا در مورد خرابي‌هاي آسفالت مي توان به عوامل زير اشاره كرد. البته اين مشكل در معابر برون شهري هم وجود دارد. چرا آسفالت ما زود تخريب مي شود ؟ علل آن :

 

كيفيت نا مطلوب زير سازي، روسازي (به لحاظ مصالح، نوع حمل، نوع اجرا)، كيفيت نا مناسب نظارت (به علت نا آگاهي ناظر، احتمال تباني ناظر با پيمانكار و.... )، عدم ارتباط مشكلات خرابي‌هاي بعدي به پيمانكار ساخت و... همه اين‌ها عوامل دخيل در بروز خرابي‌ها مي‌باشند. اما وقتي زيرسازي مشكل دارد؛ ما تبلور اين مشكل را در خرابي‌ها و ترك‌هاي آسفالت مي‌بينيم. ملاحظه مي‌فرماييد كه بايد تعداد زيادي "عوامل فني" كنترل شود تا همه كارها خوب پيش رود و اگر در اين زنجير، فقط يك حلقه ضعيف باشد، بقيه كارها خراب مي‌شود. پس كار خيلي مشكلي است.

 

اما امروزه در برخي كشورها، اين كار "مشكل و پيچيده فني" را به روش"مديريتي"(و نه فني) حل كرده‌اند. قراردادي كه با پيمانكار مي‌بندند، قرارداد ساخت نيست؛ بلكه"قرارداد ساخت و نگهداري و تعميرات" است. مثلا يك قرارداد 20 ساله. كه پس از ساخت، همه ساله مبلغ ثابتي(نه بر اساس صورت و‌‌ضعيت تعميرات – بلكه ثابت) به پيمانكار بابت "نگهداري و تعميرات" مي‌پردازند. حال ببينيد اين ابتكار مديريتي چه اثري دارد؟

 

اگر پيمانكار همه عوامل فني فوق را رعايت كرده باشد و با هيچ فردي تباني نكرده باشد و بهترين معبر را ساخته باشد؛ قطعا به نفع او است كه هيچ خرابي اتفاق نيافتد يا خرابي‌ها به حداقل برسد تا مبلغي كه ساليانه دريافت مي‌كند، به عنوان سود او محسوب شود و بالعكس اگر هر جا كم كاري عمدي يا سهوي كرده باشد ؛ اولين فردي كه ضرر مي‌كند؛ پيمانكار است. زيرا نه تنها مبلغ دريافتي ساليانه را بابت ترميم خرابي‌ها بايد هزينه كند؛ بلكه همه ساله مقدار زيادي هم بايد از جيب بگذارد تا خرابي‌ها را ترميم كند.

 

البته يك نكته ظريف هم وجود دارد: بايد در ضميمه قرار داد، يك پيوست نظارتي به همراه جريمه باشد كه به ازاء هر خرابي كه پس از ساخت معبر تا تمام طول مدت قرارداد (مثلا 20 سال) ديده مي‌شود، جريمه‌هاي سنگين از پيمانكار اخذ گردد تا موظف شود اقدامات پيشگيرانه را به موقع انجام دهد تا اصلا هيچ خرابي بروز نكند يا در صورت بروز؛ به سرعت رفع گردد.

 

ملاحظه مي‌فرماييد با يك ابتكار "مديريتي" مي‌توان برخي مشكلات را ريشه كن كرد و همواره آسفالت خوب، صاف و لكه گيري نشده و .... را داشت. در آن صورت بجاي اينكه شهرهاي ما به "حجم بالاي آسفالت ريخته شده براي ترميم معابر" افتخار كنند؛ به "ميزان كم آسفالت ريخته شده براي ترميم معابر و عدم نياز به ترميم" افتخار خواهند كرد. اين تلفيقي از "تفكر مديريت سيستمي" ، "سيستمهاي نگهداري و تعميرات" و "امور فني" است.

 

البته اين را مي‌دانيم كه در كشور ما انعقاد قرارداد 20 ساله مرسوم نيست و شايد محدوديت‌هاي حقوقي هم داشته باشيم. براي وضع جريمه مشكلاتي داريم، برخي مجوز‌ها را بايد اخذ كنيم تا بتوان اين كار را انجام داد. مهم اين است كه اول راه درست را بشناسيم و سپس به دنبال رفع موانع آن باشيم. تا به حال كدام مدير عالي رتبه به دنبال حل اين مشكل و مجاب كردن مراجع قانون گذاري و تصميم گيري رفته تا اين موضوع را حل و نهادينه كند؟

 

دامنه موضوعات "نگهداري" خيلي وسيع است و اينجا "آسفالت" به عنوان يك نمونه مطرح شد. البته اين اقدام با الگوي مشابه و حتي كامل تر؛ در ارتباط با "نصب؛ راه اندازي و نگهداري و تعميرات دوربين‌هاي كنترل محدوده ترافيك" در شهر تهران انجام شده است كه كاملا موفق بوده است.

 

 

 

بخشي از كتاب "ضرورت تغيير نگرش هاي مديريت شهري" تاليف دكتر مهرداد تقي زاده




تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

طرح پیشنهادی فوق العاده منطقه حمل و نقل و پارک باستانی ینی کاپی که توسط گروه MVRDV و About blank در استانبول و در جایی که محل تقاطع نقل و انتقال های متنوع و مختلف انسانی است انجام شده و نشان می دهد که امکان ترکیب منحصر بفرد یک میراث تاریخی شایان توجه و یک نقطه جابجایی معاصر و هوشمند وجود دارد.


اگر یک شهر بین المللی (جهان وطن1) به عنوان محلی که جریان های مختلفی از مردم ، دانش ها، تکنولوژی ها، فرهنگ ها، ایدوئولوژی ها، سرمایه ها و کالاهای متنوع با هم در یک نقطه جمع شده و تعامل دارند، تعریف گردد ؛ در این صورت استانبول این وظیفه را برای چندین نوع ارسال انجام داده است.

استانبول یک نقطه اتصالی جهانی است که نه تنهاکشورهای مختلف را به هم وصل می کند، بلکه فراتر از آن تمدن های مختلف و اخیرا نیز اشکال جدیدی از مدرنیته را به هم وصل می کند.





ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

در اهميت حمل و نقل عمومی به عنوان اصلیترين راهحل ترافيك در هر شهری، شكی وجود ندارد. اهميت استفاده كمتر از خودروهای شخصی و استفادهی بيشتر از حمل و نقل عمومی هم به حدی واضح است كه در مورد آن صحبت نمیكنيم.

 

 

مصرف بنزين روزانهی كشور ما با 7 ميليون خودرو تقريباً معادل مصرف روزانه آلمان با 70 ميليون خودرو است؛ يعنی آنها از خودروهای سواری كمتر استفاده میكنند. ضمناً بسيار شنيدهايم كه:«برای استفاده از حملونقل عمومی و استفادهی كمتر از خودروهای شخصی بايد فرهنگسازی كنيم.»

 

من با جملهی فوق مخالفم.

 

مردم ما، فرهنگ استفاده از «حمل ونقل عمومی» را دارند و هيچ نيازی به فرهنگسازی در اين مورد نیست.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

با اینکه به نظر می رسد پل های کابلی به آینده چشم دوخته اند، ایده آن ها مسیر طولانی را پیموده است. اولین طرح شناخته شده از یک پل کابلی در کتابی به نام "ماشین های نووا" - منتشر شده در سال 1595 - آورده شده ولی این ایده تا قرن حاضر که مهندسان شروع به استفاده از پل های کابلی نمودند؛ مورد استقبال واقع نشده بود. در جنگ جهانی دوم که فولاد کمیاب بود، این طرح برای بازسازی پل های بمباران شد که هنوز فوندانسیون هایشان پابرجاست، کامل بود. با اینکه از احداث پل های کابلی در آمریکا دیری نمی گذرد، واکنش ها در این مورد بسیار مثبت بوده است

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

امنیت یک چالش نسبتا" جدیدی در چارچوب حمل ونقل عمومی است. امنیت مسائلي را که به صورت عمدی ایجاد شده اند مورد توجه قرار می دهد. این موضوع، با ایمنی که به مسائلاتفاقي می پردازد، تفاوت دارد. کمیسیون امنیت اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومیUITP، از دست اندرکاران امنیتی حمل و نقل عمومی تشکیل شده است و به اعضای UITP در مورد موضوعات امنیتی پشتیبانی ارائه می دهد. این کمیسیون در جمع آوری و اطلاع رسانی، کسب تجربه و عملکرد بهتر در امنیت حمل و نقل عمومی شهری نقش دارد. این کمیسیون مواضع و اولویت های UITP را در مورد امنیت،در برابر سایر ذينفعان و همکاران مطرح می کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

کم کم وارد عصر اتومبیل های بدون راننده میشویم. خودروهایی که بدون نیاز به راننده خودشان در خیابان و جاده به رانندگی می پردازند. طی چند سال گذشته خبرهای مختلفی در مورد طراحی و ساخت این خودرو ها توسط شرکت های مختلف خوانده اید و گوگل هم یکی از شرکت های پیشرو در طراحی سیستم راننده هوشمند خودرو بوده است.

اما برای اینکه یک خودرو بتواند بدون راننده در خیابان و جاده حرکت کند، ابتدا نیاز به وجود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در رابطه با آنها است. حالا ایالت نوادا در آمریکا جزو نخستین مکان هایی روی زمین به حساب می آید که مقررات مربوط به تردد خودروهای بدون راننده را به مجموعه قوانین اش اضافه نموده است.


بر طبق قوانین اعلام شده، اتومبیل های دارای راننده کامپیوتری که فعلا در مرحله آزمایشی هستند دارای پلاک قرمز رنگ خواهند بود و در آینده که به صورت عمومی ارایه می شوند پلاک سبز خواهند داشت، حداقل دو سرنشین باید در خودروهای بدون راننده فعلی حضور داشته باشند و سیستمی شبیه جعبه سیاه هواپیما مسوول ثبت وقایع خواهد بود.


در هر خودرو نیز یک نفر مسوول اتومبیل به حساب می آید. هر چند او می تواند آزادانه هر کار دیگری مانند تلفن زدن یا دیدن فیلم را انجام بدهد. اما در صورت وقوع حادثه مسوولیت به عهده او است و باید بر اعمال خودرو نظارت داشته باشد.


البته این قوانین هم مانند خود اتومبیل ها در مراحل اولیه خود به سر می برند اما کم کم باید منتظر مجموعه ای از قوانین و مقررات مخصوص ربات ها و خودرو های هوشمند باشیم که یک انسان هم احتمالا قیم و مسوول آنها به حساب می آید.




تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

تویوتا با رونمایی از کانسپت i-Road تصویری تازه از آینده حمل‌ونقل درون‌شهری را به نمایش گذاشته است. این خودروی کوچک تمام‌الکتریکی می‌تواند پس از خم شدن به سمت خیابان در پیچ‌ها، تغییر حالت داده و به وضعیت عمودی برگردد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

تاریخچه ژیان



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.

با گذاشتن اولین قدم در این گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.

ال کامینیتو دل ری، اسپانیا


«گذرگاه کوچک شاه» نام گذرگاهی در اسپانیاست که در زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شود. این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 11 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

امروزه میلیون ها اتومبیل، اسمارت فون و ابزار دیگر در سراسر جهان از سیستم هدایت و ناوبری GPS بهره می برند. و مردم هر روزه با اعتماد به قابلیت های GPS به شهرها و مکان های ناشناخته می روند. یا سعی می کنند در جاهای شناخته شده هم با شیوه های بهتر و سریع تری راه شان را پیدا کنند. اکنون گروهی از محققان اسپانیایی روشی را کشف کرده اند که باعث بهبود ۹۰ درصدی دقت GPS می شود.

احتمالا شما هم با این مشکل روبرو شده اید که در شهرهای بزرگ به دلیل مسدود شدن امواج ماهواره توسط ساختمان های بلند و ابزارهای الکترونیک فراوان، معمولا استفاده از GPS بسیار دشوار یا ناممکن می گردد. و البته افرادی که در مناطق کم جمعیت تر زندگی می کنند، همین مشکل را با درختان بلند دارند. اکنون محققان دانشگاه چارلز سوم مادرید توانسته اند نمونه اولیه ابزاری را عرضه کنند که باعث بهبود کیفیت چشمگیر سیگنال های GPS می شود.

ین ابزار می تواند با داده های شتاب سنج ها و ژیروسکوپ ها به اصلاح اطلاعات دریافتی از GPS پرداخته و میزان پیام های خطای سیستم را کاهش دهد. دیوید مارتین مسئول تیم تحقیقاتی می گوید وی و تیمش توانسته اند تعیین موقعیت ماشین ها در موارد حیاتی را به طور میانگین از ۵۰ تا ۹۰ درصد بهبود بخشند. البته این میزان بهبود به سیگنال دریافتی ابزار GPS هم بستگی دارد. میزان دقت استاندارد گیرنده های GPS تجاری در فضای باز تقریبا با خطای ۱۵ متری همراه است.

در مناطق شهری که ساختمان ها جلوی سیگنال را می گیرند، این میزان دقت تا ۵۰ متر هم پایین می آید. اما با استفاده از ابزار آزمایشی جدید، محققان توانسته اند در مناطق شهری مکان اتومبیل را با دقت ۲ متر مشخص کنند. این ابزار از واحد اندازه گیری ارزان قیمتی بهره می برد که شامل سه شتاب سنج و سه ژیروسکوپ است. این ابزار هرگونه تغییر در شتاب، حرکت و جهت اتومبیل را به خوبی تشخیص می دهد. سپس این اطلاعات با یکدیگر ادغام شده و برای اصلاح خطای داده های موقعیتی GPS مورد استفاده قرار می گیرند.

البته این تکنولوژی هنوز در مرحله آزمایشی است و در خصوص زمان و هزینه تجاری شدن آن چیزی نمی دانیم.

 




تاریخ: یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

کمپانی خودروسازی آئودی امروز یک نمایش جالب در حاشیه CES 2013 بر پا کرد و آن رونمایی از خودروی A7 بدون راننده ای بود که در ظاهر با نمونه های معمولی فرقی نداشت ولی سیستم piloted driving برای پارک خودکار اتومبیل بر روی آن نصب شده بود.

این سیستم عملکردی به این شکل دارد که به عنوان مثال شما به یک فروشگاه رفته اید، حالا خریدتان تمام شده و می خواهید سوار اتومبیل شوید. بنابراین یک اپلیکیشن را بر روی تلفن خود باز می کنید، دکمه آن را فشار داده و منتظر می مانید تا اتومبیل به دنبال شما آمده و سوارتان کند. یک امکان جذاب که البته عکس آن هم صدق می کند، یعنی می توانید اتومبیل را به طور خودکار به منطقه پارک بفرستید.


البته بخش بزرگی از این نوآوری مربوط به حسگرهای نصب شده در منطقه پارک اتومبیل می شود زیرا خودرو بدون آنها نمی تواند مسیر خود را پیدا کند ولی به هر حال برای مواردی نظیر پارک اتومبیل در پارکینگ خانه، یا محل های عمومی مثل هتل ها و فروشگاه های زنجیره ای، می توان از این سیستم استفاده کرد.

audi-self-parking-car-ces-014-1020_verge_super_wide.jpg

audi-self-parking-car-ces-011-1020_verge_super_wide.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

شاید اپل دیگر با ارزش ترین کمپانی دنیا نباشد، اما هنوز ارزشمند ترین کمپانی تکنولوژی دنیا است و با قیمت تقریبی ۴۱۶ میلیارد دلار، با فاصله زیادی بالاتر از گوگل ۲۴۸ میلیارد دلاری و مایکروسافت ۲۳۳ میلیارد دلاری قرار می گیرد.

البته
نویسنده فوربس، چانکا موی هم در مقاله جالبی به سرمایه گذاری گوگل بر تکنولوژی ماشین های بدون راننده پرداخته و آن را معدن طلای خالص این شرکت در سالهای آینده برای عبور قدرتمندانه از کوپرتینو دانسته است.

ماشین بدون راننده مفهوم و منافع بسیار گسترده ای از نظر اجتماعی، اقتصادی و تجارت شخصی دارد. تنها در آمریکا ماشین بیش از ۲ تریلیون دلار درآمد سالیانه را می قاپد و حتی سهم بیشتری از کل بازار را دارد. این می تواند موقعیت ها و فرصت های شغلی ایجاد کند که کار و کسب بر پایه جستجوی فعلی گوگل در مقابل آن یک کودک کوتوله به نظر برسد و چالش های بنیادی زیادی را در رهبری بازار بسیاری از صنایع، همچون تولید کنندگان ماشین ها، شرکت های بیمه، کمپانی های انرژی و دیگر گروه های دخیل در درآمدهای مرتبط با اتومبیل ایجاد کند.

یک بخش بسیار مهم از این داستان، امنیت و سلامتی است. تصادفات اتومبیل تنها در آمریکا سالیانه باعث ۳۴۰۰۰ مرگ و بستری شدن ۲۴۰هزار نفر در بیمارستان ها می شوند. اگر آنگونه که گوگل ادعا می کند، ماشین های بدون راننده اش بتوانند جلوی بخش عظیمی از چنین تصادفاتی را بگیرند، پس ما درباره تکنولوژی صحبت می کنیم که در واقع می تواند هزاران جان را نجات دهد.

پس اگر گوگل در تخمین هایش از نظر میزان امنیت ماشین هایش اشتباه نکرده باشد، بهبود در سلامتی و امنیت بسیار عالی و شگفت انگیز خواهد بود. و هنگامی که رانندگی به شکل چشمگیری امن تر گردد، به این معنی است که شرکت های بیمه می توانند با قیمت های بسیار پایین تری خدمات شان را ارائه دهند. موضوعی که می تواند یکی از مشوق های اصلی مصرف کنندگان برای خرج هزینه بسیار بالاتر جهت خرید ماشین های بدون راننده در آینده باشد.

علاوه بر این ماشین های بدون راننده تنها به دلیل امنیت و سلامتی بیشتر برای جامعه یک انقلاب به شمار نمی روند. از دیدگاه بازاریابی، شرکت های ماشین سازی می توانند ماشین های بدون راننده را با این ایده تولید کنند که بهترین ابزار برای استراحت و کاهش استرس پس از یک روز کاری سخت هستند. و اینکه شما می توانید بدون نگرانی مسیر محل کار تا خانه را به بازی انگری بردز یا فروت نینجا روی اسمارت فون تان مشغول باشید. و دیگر نیازی نیست که تمام حواس تان به خیابان های شلوغ و ترافیک دیوانه کننده شهری باشد. از سوی دیگر با وجود ماشین های بدون راننده، نیاز به خرید ماشین اختصاصی هم کمتر خواهد شد و همسایه ها می توانند از ماشین های اشتراکی به شکل بسیار بهتری بهره ببرند.

کویم درام می نویسد:

من فکر می کن ماشین های بدون راننده واقعی طی یک دهه آینده در دسترس همه قرار داشته باشند و آنها بازی را به کلی تغییر می دهند. هنگامی که شما خودتان ماشین را نرانید، شاید دیگر برای تان مهم نباشد که مثلا قدرت موتور چقدر است. پس احتمالا به سراغ یک ماشین با مصرف واقعا بهینه می روید و هنگام رانندگی به خواندن کتاب یا بازی با موبایل سرگرم می شوید. هنگامی که سیستم های تمام اتوماتیک به کمک شما بیایند، مطمئنا علاقه و اشتیاق تان برای داشتن ماشین های اشتراکی و یا به اشتراک گذاشتن ماشین تان هم بیشتر می شود. و از همه مهمتر، از انجایی که کامپیوترها بسیار بهتر از آدم ها ماشین را می رانند، مصرف سوخت هم بسیار بهینه تر خواهد شد.
اگر چه ماشین های بدون راننده هنوز موانع فراوانی را پیش روی دارند تا تبدیل به یک تکنولوژی روزمره شوند، اما هر کسی که یک بار هنگام سر کار یا گردش رفتن درون یک ترافیک کلافه کننده گیر افتاده باشد، یا یک تصادف وحشتناک را تجربه کرده باشد، مطمئنا یکی از مشتاقان و علاقه مندان این تکنولوژی خواهد بود. و اگر گوگل خود را در موقعیتی قرار دهد که برتری خود در این تغییر تکنولوژی اصلی در دهه آینده را حفظ کند، می تواند به سادگی ارزشمندترین شرکت تکنولوژی دنیا و حتی پر ارزش ترین کمپانی دنیا شود!



تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

• از طالبی تا ماهی!
مصرف غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های سلنیوم و بتاکاروتن هستند هم توصیه
می‌شود؛ هنگام آلودگی هوای استنشاقی، مقدار زیادی رادیکال آزاد در بدن تولید
می‌شود که سبب کاهش توان فرد در انجام کارهای روزمره زندگی شده و حتی در دراز
مدت می‌تواند بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی- عروقی و انواع سرطان را
ایجاد کند. برای به حداقل رساندن عواقب ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن
مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی افزایش دهید. سبزیجات و میوه‌هایی مثل
طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل،اسفناج، کلم و زردآلو بتاکاروتن دارند. سلنیوم را
هم می‌توانید در غذاهای دریایی، مرغ، نان، آجیل و غلات سبوس‌دار پیدا کنید

• E + C + D= ضد آلودگی

چه در خانه هستید، چه در محل کار و چه پشت فرمان، از مواد غذایی مثل: کرفس،
اسفناج، گوجه‌فرنگی، لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال و برگه سبز کاهو استفاده کنید
که غنی از ویتامین C هستند. البته مصرف جوانه گندم، روغن‌های گیاهی، گردو،
بادام، زیتون، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز که منابع ویتامین E هستند را هم
فراموش نکنید. به خصوص اگر شغل‌تان طوری است که باید بیشتر در هوای آزاد
باشید؛ این ویتامین می‌تواند مسمومیت ناشی از آلودگی هوا را خنثی کند.منابع
مناسب ویتامین D هم شیر، کره و زرده تخم‌مرغ هستند که باید در برنامه غذایی
روزانه‌تان باشند

• پکتین بخورید!

مواد غذایی که سرشار از پکتین هستند، سرب موجود در هوا را می‌گیرند و مانع از
نفوذ سرب به سلول‌های بدن می‌شوند؛ مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض
ناشی از آلودگی هوا را کاهش داده و میوه‌هایی مانند پرتقال و توت‌فرنگی نیز
سرشار از پکتین بوده و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند

• لبنیات کم‌چرب میل کنید

در هوای آلوده باید بیشتر از همیشه شیر، ماست و دوغ بنوشید، زیرا فسفر، منیزیم
و کلسیمی که در لبنیات یافت می‌شود، همگی خنثی‌کننده سموم هستند و برای کاهش
صدمات دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش ناشی از آلودگی هوا، باید مصرف شیر
و لبنیات بیش از پیش شود
مصرف شیر و فراورده‌های آن باعث نرم‌شدن مخاط تنفسی فوقانی، مری و معده می‌شود
و به‌دلیل وجود ترکیبات مناسب برای رشد و نمو باکتری‌های مفید که عمل دفع
ادرار و مدفوع و مواد آلاینده را تنظیم می‌کنند، التهابات و بیماری‌های دستگاه
گوارش را کاهش می‌دهد

• کمبود کلسیم = جذب سرب بیشتر!

افرادی که کمبود کلسیم دارند، بیشتر در معرض خطر آلودگی با سرب قرار می‌گیرند.
چون گیرنده‌های فلزات ۲ ظرفیتی در بدن انسان به‌صورت رقابتی عمل می‌کنند و در
صورتی که این گیرنده‌ها، قبلا با فلزات مورد نیاز بدن مانند آهن و کلسیم اشباع
شده باشند، بدن کمتر در معرض آلودگی با سرب قرار می‌گیرد برای جلوگیری از
آلودگی زیاد با سرب بهتر است لبنیات بیشتری مصرف کنید که منبع غنی کلسیم هستند

• چرب و چیلی‌ها ممنوع!

در روزهایی که آلودگی هوا بسیار زیاد است، از غذاهای چرب به‌خصوص چربی‌های
جامد حیوانی و گیاهی استفاده نکنید که مصرف چنین غذاهایی فقط باعث تشدید کاهش
توان بدنی و ذهنی شما در طول روز خواهد شد. پس استفاده از تنقلات کم ارزش مثل
چیپس، پفک و نوشابه‌های گازدار را بی‌خیال شوید که باعث اختلال جذب عناصر مفید
در بدن می‌شود و می‌تواند اثرات منفی آلودگی هوا را تشدید کند. مصرف موادی مثل
سوسیس و کالباس هم به دلیل داشتن مواد شیمیایی و نگهدارنده، علاوه بر این که
به خودی خود مضر و سرطان‌زاست، برای ساکنان شهرهایی که هوای ناسالم دارد، به
هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود

• سیر و پیاز بخورید

سیر، پیاز و تره فرنگی، هر قدر هم که بوی آزاردهنده‌ای داشته باشند اما حاوی
مقدار زیادی گوگرد هستند که می توانند از مخاط دستگاه تنفسی محافظت کنند

• نوشیدن آب زیاد فراموش نشود

نوشیدن زیاد آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا املاح اضافی از بدن خارج شود و ذرات
آلودگی مدت کمتری در بدن باقی بماند

• خرید از وانتی ممنوع!

در روزهای آلودگی هوا نباید از وانتی‌هایی که میوه و سبزیجات تازه را در کنار
خیابان‌ها می‌فروشند یا مغازه‌هایی که سبزیجات خود را بیرون از مغازه و در
مسیر عبور خودروها می‌گذارند، میوه و سبزی بخرید




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

هنگامی که مسابقات استقامتی کسالت آور Rolex 24 امسال از ۲۶ ژانویه در پیست بین المللی Daytona آغاز شود، تماشاچیان سه خودرو مسابقه ای Mazda6 را در پیست خواهند دید که از سوخت تجدید پذیر غیرمعمولی استفاده می کنند. یک سوخت فوق العاده پاک که از چربی های حیوانی از قبیل پیه گاو، چربی خوک و چربی مرغ ساخته شده است.

البته قبل از اینکه به سراغ انجمن های حمایت از حیوانات بروید، باید بدانید که این چربی ها از ضایعات کارخانه های فراوری محصولات دامی تهیه می شوند. مزدا تاریخ طولانی در استفاده از ابداعات جدید در ماشین های مسابقه ای دارد و سعی می کند که تکنولوژی های جدید را آزمایش کند.

جان دونان، مدیر بخش ماشین های اسپورت شرکت می گوید: «ما از ماشین های مسابقه به عنوان یک موقعیت و فرصت برای تحقیق و توسعه استفاده می کنیم.» برای مثال از طریق شرکت در مسابقات اتومبیل رانی بود که مزدا ایراد جعبه دنده MX-5 Miata را کشف کرد. و به همین شیوه بود که ایراد ball joint در مدل RX-8 را شناسایی کردند. و هر دو این ایرادات قبل از ورود ماشین به بازار، توسط مهندسان ژاپنی اصلاح شدند.

مسابقات این دوره Rolex 24 به دو دلیل اهمیت فراوانی برای مزدا دارند. اول اینکه آنها می توانند تست های پایداری موتورهای جدید SKYACTIV-D ویژه سوخت پاک را به چالش بکشند که قرار است سال جاری در مدل های سدان عرضه شوند. و دیگر اینکه موقعیت خوبی است تا سوخت مصنوعی تجدیدپذیرشان را بیازمایند. این سوخت محصولی از کمپانی تازه تاسیس Dynamic Fuels است که در همکاری ۵۰-۵۰ مزدا با یک شرکت فرآوری محصولات دامی تاسیس گردیده.

پالایشگاه ۱۵۰ میلیون دلاری Dynamic از اکتبر ۲۰۱۰ تاسیس شده و می تواند روزانه ۶۸۰ هزار کیلوگرم مواد بازیافتی حیوانی را استفاده کند. نتیجه فعالیت این کارخانه هم تولید ۲۸۴ میلیون لیتر سوخت در سال است. سال ۲۰۱۱ نیروی دریایی قراردادی برای تامین سوخت قایق ها و کشتی های تندرو جدید خود با این شرکت منعقد کرد. اکنون هم مزدا به عنوان اولین کارخانه ماشین سازی قصد دارد از این سوخت بهره ببرد.

 




تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

ا به حال خبر های زیادی درباره ماشین های الکتریکی، موتورسیکلت الکتریکی و حتی هواپیمای الکتریکی در نارنجی خوانده اید. اما کارخانه اتومبیل سازی Audi با ابداع جدید خود، فلسفه وجودی دوچرخه را زیر سوال برده است! این شرکت طی هفته جاری در اتریش، دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته خود را رونمایی خواهد کرد.


این دوچرخه الکتریکی تنها 10‪.‬8 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از پلیمر فیبر کربن تقویت شده و فشرده است. بدنه به گونه ای طراحی شده که تا حد امکان مرکز ثقل دوچرخه پایین باشد. این کار باعث می شود که کنترل و حرکت دوچرخه آسان تر شده و مانورهای آن چالاک تر شوند. چرخ های ۲۶ اینچی این دوچرخه برقی از همان جنس فیبر کربن تقویت شده فشرده است که در بدنه استفاده شده. این چرخ ها با استفاده از تکنولوژی ابداعی Audi ultra blade ساخته شده اند. در این شیوه از پره چرخ پهن و عریضی استفاده می شود که انتقال قدرت از پدال را به بهترین شکل بهینه می کند.

موتور الکتریکی این دوچرخه 2‪.‬3 کیلووات قدرت داشته و ‪گشتاوری برابر ۲۷۴ کیلوگرم-متر را بر چرخ عقب این دوچرخه وارد می کند. این موتور الکتریکی از یک باتری لیتیوم-یون بهره می برد که ظرف 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود. همچنین در مسافت های طولانی، امکان تعویض راحت باتری خالی با باتری پر را دارید. ‬


دوچرخه سوار هنگام استفاده از Wörthersee می تواند ۵ حالت مختلف سواری را انتخاب کند که این کار از طریق صفحه لمسی دوچرخه آئودی انجام می شود. در حالت Pure تمام نیروی حرکتی دوچرخه از پاهای دوچرخه سوار تامین می گردد. در حالت Pedelec موتور الکتریکی دوچرخه به یاری پاهای شما آمده و با سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت، شما را در مسیر ۵۰ تا ۷۰ کیلومتری همراهی می کند. اگر حالت eGrip را انتخاب کنید، تنها نیروی جلوبرنده Wörthersee آئودی، موتور الکتریکی آن خواهد بود و حداکثر سرعت آن به ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در این حالت دوچرخه سوار می تواند میزان نیروی مصرف شده را کنترل کرده و با استفاده از کامپیوتر دوچرخه آن را به شکل دلخواه بهینه کند.

این سیستم کنترل الکترونیکی همچنین به دوچرخه سوار امکان انجام حرکات نمایشی با چرخ ها و کارهایی حرکت روی چرخ جلو یا عقب را می دهد. تمامی این تنظیمات با صفحه لمسی دوچرخه و یا از طریق اپلیکیشن اسمارت فون آن قابل انجام هستند.

در حالت Power Wheelie زاویه چرخ ها برای افرادی که مهارت کمی در دوچرخه سواری دارند، قابل تنظیم است. و حالت Balanced Wheelie هم ویژه مسابقات است. در این حالت سیستم کنترل الکترونیکی دوچرخه نقش کنترل تعادل و بالانس سوار را بر عهده دارد. در این حالت سیستم کنترل از موتور الکتریکی برای جبران حرکات دوچرخه سوار به جلو و عقب استفاده می کند. و در نهایت حالت Training برای فعالیت های تمرینی دوچرخه سوار به کار می رود. چه اینکه تازه شروع به تمرین حرکات ورزشی کرده باشد یا اینکه به دنبال بهبود این حرکات باشد.

در ادامه مطلب می توانید عکس های بیشتری از این دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته را ببینید.


Audi-e-bike-Wörthersee_3.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

ک زوج سالخورده چینی ساکن در شهر "ونلینگ " واقع در استان "ژجیانگ" از امضاء توافقنامه‌ای مبنی بر اجازه تخریب منزلشان امتناع کردند. آنان خطاب به تلویزیون محلی گفتند که مبلغ پیشنهادی دولت برای ساخت مسکن جدید کافی نیست.
منزل این زوج، تنها ساختمانی است که در مسیر جاده‌ای قرار گرفته که از روستای آنان می‌گذرد. در پی مقاومت آنان در مقابل امضاء توافقنامه،‌ مقامات دولتی این استان ناچار شدند که مسیر این بزرگراه را از اطراف این ساختمان منحرف کنند.




تاریخ: جمعه 1 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

ه گزارش سرویس خواندنی‌های خبر گزاری فارس، اتومبیل فرانسوی «همیشه ناراضی» بیشتر از آن که شبیه به اتومبیل‌های زمان خود باشد به موشکی شبیه بود که روی چهار چرخ سوار شده باشد، این خودرو عجیب که طراحی آیرودینامیکش به آن امکان می‌داد تا بتواند راحت‌تر از دیگر خودروها سرعت بگیرد و از یک موتور الکتریکی پرقدرت استفاده می‌کرد که می‌توانست خودرو را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.




تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

هنگام رانندگی هرگونه اطلاعات اضافی درباره جاده، ماشین و وضعیت آن می تواند مفید و کارا باشد. و البته این اطلاعات باعث حواس پرتی و سردرگمی راننده هم خواهند شد. اکنون فرمان جدید اسپورت سری M Performance شرکت BMW به شما اجازه می دهد همزمان با نگاه کردن به جاده، اطلاعات مفید زیادی را درست جلوی روی تان داشته باشید.

برای این کار، BMW یک فرمان خوش دست آلکانترا را به یک صفحه کوچک OLED در بالای (موقعیت ساعت ۱۲) و همچنین تعدادی LED در دو سوی آن، مجهز کرده است. این فرمان دارای سه حالت یا تنظیم ویژه نمایش اطلاعات است: EfficientDynamics و Sport و Race.

این فرمان میزان متوسط سوخت مصرفی، دمای آب و روغن ماشین و سرعت را در جلوی چشمان تان به نمایش در می آورد. علاوه بر این، امکاناتی چون زمان سنج را هم در اختیار دارید. در حالت Sport این فرمان اطلاعات g-force افقی را هم نشان می دهد و تا زمان برگشت فرمان به حالت عادی، این اطلاعات بر روی آن باقی می مانند. همچنین ال ای دی ها راهنمای خوبی برای موقعیت مناسب تعویض دنده هستند.


این فرمان با همه این اطلاعات مفید چقدر هزینه برای دارندگان BMW در بر خواهد داشت؟ تنها ۱۷۰۰ دلار لازم است تا ماشین تان را به چنین وضعیت نمایش اطلاعاتی مجهز نمایید. در ادامه مطلب می توانید ویدیوی جذاب معرفی این فرمان جدید را ببینید.

 




تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
Metro Line



تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

به محض ورود به ماشين دکمه کولر را فشار ندهيد.  لطفا پنجره ها را بعد از اينکه وارد ماشين تان شديد باز کنيد و فورا تهويه هوا را روشن نکنيد. با توجه به تحقيقات انجام شده ، داشبورد خودرو ، صندلي ، خوشبوکننده هاي هوا بنزن ساطع ميکنند، سم سرطان زا (سرطان زا ، به بوي پلاستيک گرم در ماشين توجه کنيد.) علاوه بر ابتلا به سرطان ، استخوانها را مسموم ميکنند که سبب کم خوني و کاهش گلبولهاي سفيد خون ميگردد. قرار گرفتن طولاني در معرض اين سم باعث سرطان خون خواهد شد ، افزايش خطر ابتلا به سرطان ممکن است باعث سقط جنين شود.

نقشه اتومبيل 1

حد مجاز قابل قبول بنزن در فضاي بسته در سطح 50 ميلي گرم در هر فوت مربع مي باشد. خودرو پارک شده با پنجره هاي بسته در فضاي مسقف شامل 400-800 ميلي گرم بنزن خواهد بود. اگر خودرو در هواي آزاد زير آفتاب در درجه حرارت بالاتر از 15 درجه سانتيگراد پارک شده باشد ، سطح بنزن به 2000 - 4000 ميلي گرم خواهد رسيد، 40 برابر سطح قابل قبول... و مردم در داخل خودرو به ناچار مقدار اضافي از مواد سمي استنشاق ميکنند.

نفشه اتومبيل2

توصيه مي شود که شما قبل از ورود پنجره ها و درب را باز کرده تا هوا زمان کافي براي تبادل پيدا کند و سپس وارد شويد. بنزن سمي است که بر کليه ها و کبد شما اثر ميگذارد، و براي بدن شما اخراج اين ماده سمي بسيار دشوار است.

نقشه اتومبيل 3

ريه




تاریخ: پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

سیگار نکشید

ما میدونیم زندگی شما ارزشی ندارد

                                                      اما بنزین بسیار گران است




تاریخ: پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

هم اكنون مي توانيد آهنگ مورد نظر را انتخاب و فعال كنيد

كدهاي پيشواز همراه اول نيز تا چند ماه ديگر فعال خواهد شد




تاریخ: پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، تصویر زیر مربوط به اولین موتور سیکلت تاریخ است، این موتور سیکلت توسط «گوتلیب دایملر» ساخته شد و در واقع یک دو چرخه چوبی بود که نیروی حرکت خود را از یک موتور کوچک می‌گرفت.

این وسیله جالب که «رایتواگن» نام گرفت می‌توانست تا 12 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و اولین نمونه آن درسال 1885 ساخته شد.





تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

آموزش:

از سال 2011 شبكه هاي اجتماعي، مهندسان آينده را در زمينه فرصت هاي شغلي آموزش مي دهند. اين آموزش ها توسط شركت هاي تحت نظر خودشان انجام مي شوند.

- اين آموزش ها با استفاده از مونيتورينگ گزارشات فني (SMART) در كشور سنگاپور، شرق ژاپن، سائوپائولو در دانشگاه حمل و نقل ايالت ريودو ژانيرو با كمك فدراسيون اپراتورهاي ايالتي انجام مي شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

تبلت ها آنقدر در حال فراگیر شدن هستند که شرکت نیسان هم به این فکر افتاده تا پنل اصلی جلوی راننده را با یک تبلت جایگزین کند. این طرح Terra SUV است که فعلا به شکل ایده ای اولیه مطرح شده و البته نمونه ای از آن در نمایشگاه اتومبیل پاریس در اواخر این ماه خواهیم دید.

این تبلت پنل جلویی خودرو را تشکیل می دهد و جالب اینجا است که راننده می تواند هنگام توقف، تبلت را بردارد و همراه خودش ببرد. برای روشن کردن اتومبیل هم نیاز است که تبلت را در جای خودش قرار دهیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

هر چند هنوز به دوران اتومبیل های بدون راننده وارد نشده ایم. اما صدای قدم های اتومبیل های هوشمند کم کم شنیده می شود. یکی از جدیدترین آنها، قانون جدید اتحادیه اروپا است که سازندگان خودروهای این قاره را موظف کرده تا آنها را به سیستم ترمز اتوماتیک مجهز کنند.

بر اساس قانون جدید تمام خودروهای جدید از سال ۲۰۱۴ باید به این سیستم مجهز باشند. سیستمی که AEB نام دارد و وظیفه اصلی اش افزایش ایمنی هنگام رانندگی است.


قرار است این سیستم از نوامبر سال آینده میلادی در خودروهای جدید این اتحادیه به کار برده شود و تغییرات در طراحی تمام خودروهای جدید از این زمان اجباری خواهد بود. تا تمام محصولات تجاری قادر به استفاده از AEB باشند.


AEB مخفف autonomous emergency braking است و فناوری است که از روش هایی مانند رادار، لیزر یا دوربین استفاده می کنند تا موانع مسیر را تشخیص دهد. نرم افزار این سیستم، در صورتی که تشخیص بدهد احتمال برخورد وجود دارد به صورت خودکار ترمزهای خودرو را فعال می کند تا از تصادف جلوگیری کند.


این سیستم در تصادف هایی که از روبرو صورت می گیرد، خوب عمل می کند و تا حدی نیز در تصادف هایی که از جهات دیگر وارد می شوند، موثر است. یک بررسی اخیر نشان داده که استفاده از این سیستم در خودروها میزان تصادف ها را تا ۲۷ درصد کاهش می دهد. حالا اتحادیه اروپا با اعمال مقررات جدید می خواهد اتومبیل ها را هوشمند تر کند تا ایمنی بیشتری هنگام رانندگی داشته باشیم.




تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خیابان بالدویردر یکی از جزایر نیوزیلند به نام Dunedin واقع شده و شیبدار ترین خیابان جهان به شمار می رود. طول این خیابان 350 متر است که از جاده North شروع شده به چهارراه Buchanan ختم می شود. خیابان بالدویر به عنوان شیب دار ترین خیابان جهان در گینس ثبت شده، چراکه ارتفاع آن تا 80 متر افزایش می یابد. شیبدارترین بخش آن حدود 161.2 متر است و شیب آن به 38 درجه می رسد.  شهر Dunedin در سال 1848 تاسیس شد و شیبدار بودن این خیابان غیرعمدی بوده است. این خیابان مانند بیشتر قسمت های نیوزلند به شیوه ای بی نظم و درهم توسط معماران انگلیسی ساخته شده اس

شیبدار ترین خیابان جهان را بشناسید +عکس

ت.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، سائوپائولو ، بزرگترین شهربزریل هم مانند بسیاری از شهرهای دیگر دنیا با مشکل ترافیک سنگین مواجه است. حضور وسایل نقلیه کوچک و بزرگ مانع از این می شوند که در کمترین زمان ممکن به مقصد برسیم. به جای اینکه دائم به مردم توصیه کنیم که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده نکنند با سیستم حمل و نقل عمومی به مقصد مورد نظر بروند، "لوییس فونسکا" طراح صنعتی در برزیل اتومبیلی را با نام "اِمو" طراحی کرده که قابلیت تغییر شکل دارد.


 





ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

شرکت اتومبیل سازی فورد به تولید داشبورد و نمایشگری جدید اقدام کرده است که به واسطه آن رانندگی برای فرد به مسابقه ای تبدیل شده که هرچه میزان صرفه جویی در سوخت افزایش یابد امتیاز راننده افزایش خواهد یافت. شرکت اتومبیل سازی فورد که به تازگی با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده است در راستای افزایش محبوبیت خود و گسترش استفاده از انرژی پاک و بهینه سازی مصرف سوخت شیوه ای جدید را در تولید داشبورد اتومبیل ها ارائه کرده است.

این داشبورد جدید که با مشارکت و همکاری شرکتی به نام Smart Design طراحی و تولید شده است، رانندگان را در استفاده مناسب از سوخت و اقتصادی بودن ترغیب می کند. با استفاده از تحقیقات گسترده بر روی بهینه سازی مصرف سوخت، این داشبورد رانندگی را به مسابقه ای تبدیل خواهد کرد که مصرف بهینه از سوخت امتیاز مثبت آن خواهد بود. در این میان نمایشگر موجود بر روی داشبورد تمامی اطلاعات مورد نیاز در این مسابقه را بدون ایجاد حواسپرتی در هنگام رانندگی به فرد ارائه خواهد کرد.

این به آن معنی است که با تکیه بیشتر بر روی علائم گرافیکی تا بر روی اعداد، اطلاعات مورد نیاز به راننده منتقل می شود. برای مثال میزان کلی بهره وری سوخت به شکل درخت تاک نمایش داده شده است که هرچه میزان سوخت صرفه جویی شده افزایش یابد، برگهای بیشتری بر روی شاخه های این درخت خواهد رویید. این عامل می تواند رانندگان بی توجه به مصرف سوخت را متوجه درخت خشکیده و بی برگ نمایش داده شده بر روی نمایشگر کرده و آنها را در کاهش مصرف سوخت ترغیب کند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، شرکت فورد بر این باور است که با استفاده از این شیوه و همچنین شیوه های کامل تر و پیشرفته تر می توان افراد متفاوتی را به صرفه جویی در مصرف سوخت ترغیب کرد




تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

يكي از مشكلاتي كه پس از تصادفات رانندگي بوجود مي‌آيد كمك به مصدومين و انتقال سريع آنها به مراكز درماني است

روابط عمومي آتش نشاني تهران هموطنان را به رعايت موارد ايمني در سفر و فراگيري روش کمک رساني به مصدومين جاده‌اي فرا مي‌خواند. علي اکبر بقالان کارشناس ارشد بررسي‌هاي آتش نشاني در اين باره مي‌گويد: در زمان وقوع تصادف وظيفه شرعي و انساني حكم مي‌كند كه به نجات مصدومين بشتابيم، بنابراين در زماني كه امدادگران در محل تصادفات حضور ندارند لازم است مردم به ياري مجروحين حوادثشتافته و آنان را به نزديك‌ترين مركز درماني انتقال دهند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خدمات حمل و نقل عمومی در شهر واشنگتن



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

آدرس وب سايت پروژه تدوين الگوهاي حمل و نقل شهري اروپا

كه آمارها و شاخصها را به صورت آنلاين مي توان در اينجا هم ديد:

 

پايگاه اطلاعاتي انستيتوي حمل و نقل تگزاس يكي از معتبرترين مراكز تحقيقاتي حمل و نقل و ترافيك آمريكاست كه در اين آدرس فهرست انتشارات و تحقيقات اين مركز در حوزه درون شهري را مي توان مشاهده كرد:

كه آرشيو گزارشهاي كامل جابجائي درون شهري كل آمريكا از سال 1999 تا 2004 را مي توان در اينجا مشاهده كرد:

و همين آمار براي سال 2005 را هم اينجا مي توان ديد:

سال 2006 اين گزارش توليد نشده و اعلام شد كه گزارش از سال 2007 مجددا انتشار خواهد يافت.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 114234
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->