مطالب روز حمل و نقل

اگر تا به حال دو گروه از مورچه ها را هنگام رسیدن به یکدیگر در یک مسیر تقاطع مانند دیده باشید ، متوجه شده اید که بدون برخورد با یکدیگر از کنار هم عبور می کنند. این مسئله بدین صورت است که دسته ای از مورچه ها با تعداد بیشتر به صورت غریزی از سمت راست مسیر حرکت می کنند و به دنبال آن گروه کوچک تر نیز همین کار را انجام می دهند. (این مسئله در مورد زنبورها و موریانه ها نیز صادق است). با الهام از این مطلب "اوزن تانگز" (Ozan Tonguz) محقق ارتباطات از راه دور دانشگاه کارنجی ملون (Carnegie Mellon University) در پنسیلوانیای ایالات متحده معتقد است که می توان از همین روش برای بهبود جریان ترافیک استفاده کرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

تابلوی راهنمایی و رانندگی شیشه ای تابلویی سازگار با محیط زیست است که توسط آیبک آلماسوف برای خیابان ها و جاده هایی با پیاده روی کوچک طراحی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

انرژی این تابلو از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود و با دست زدن و فشار دادن به دیرک برای پنج ثانیه فعال می شوند. این تابلوی هوشمند می تواند بین روز و شب تفاوت قائل شود و در شب قرمز شده و در صبح به وسیله پنل خورشیدی شارژ شود. قرمز شدن این پیام عبور حدود ۱۵ ثانیه بسته به عرض خیابان دوام می آورد.

 

 

 

 




تاریخ: یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 327
بازدید کل : 114558
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->