مطالب روز حمل و نقل



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

یکی از مهمترین مزیت های گیربکس اتوماتیک این است که دنده ها را به طور خودکار تعویض کرده و وظایف راننده را به خصوص افرادی که عادت به تعویض زیاد دنده ها دارند، کاهش می دهد. در نتیجه لازم هم نیست که راننده در این زمینه مهارت خاص رانندگی داشته باشد.
در سیستم های اتوماتیک، انتقال قدرت متناسب با مقاومت مسیر حرکت، در مواقع لزوم تعویض دنده ها به صورت خودکار انجام می شود. در خودروهایی که دارای گیربکس معمولی هستند، سرعت بیش از حد یا عدم هماهنگی بین سرعت چرخ ها به خصوص در صورتی که راننده هم مهارت کافی نداشته باشد، موجب استهلاک سریع خودرو می شود در حالی که در خودروهای گیربکس اتوماتیک، راننده فقط به سیستم تغییر وضعیت دنده ها و پدال گاز برای راندن خودرو نیاز دارد که این امر لذت رانندگی را هم به همراه دارد.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

اگر قرار باشد یک سوپر اسپرت با سرعت بیش از 322 کیلومتر بر ساعت، تنها 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف کند، باید از چه تکنولوژی بهره ببرد؟

 

 

 

 

 

 

درست حدس زدید. پیشرانه هیبرید الکتریکی که اینک آنقدر بالغ شده تا در خودروهای سوپر اسپرت این چنینی هم مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

بریستول GT بر اساس خودروی مفهومی جیوجیارو Namir که در سال 2009 رونمایی شد، ساخته خواهد شد. قرار است بریستول GT یک کوپه 4 نفره (گرن توریسمو، برخلاف مدل دو نفره نمیر) و با قیمتی در محدوده 200 هزار پوند باشد. اندازه خودرو در حد یک بنتلی کانتیننتال و پیشرانه مشابه جیوجیارو Namire یعنی استفاده از چهار موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی چرخشی (وانکل) 814 سی سی در میانه خودرو و باتری های لیتیوم-پلیمر. موتورها در جلو و عقب خودرو نصب می شوند و 362 اسب بخار نیرو تولید می کنند. برای انتقال نیرو از یک دیفرانسیل با کنترل هوشمند بهره گرفته می شود.شرکت انگلیسی بریستول در سال 1947 تاسیس شده و مالک آن Frazer-Nash می باشد که سال 2009 خودروی مفهومی Namir را معرفی کرد و اینک قرار است مدل GT را با توسعه همان طرح به بازار بفرستد.

 

 

 

 

 

 

هنوز جزئیات و برنامه تولید این خودرو اعلام نشده است اما می تواند یکی از علائق دوستداران محیط زیست باشد.




تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
خودرو فراری مدل FF وارد ناوگان خودرویی پلیس شیخ نشین دوبی شد.
در دوبی، طی مراسمی با حضور ضاحی خلفان، رئیس پلیس دوبی از خودروی جدید پلیس رونمایی شد.
خودرو فراری بعد از لامبورگینی جای خود را در ناوگان خودرویی پلیس دوبی باز کرده است. این خودرو به قیمت 560 هزار دلار (دو میلیون و 80 هزاردرهم ) خریداری شده است.
رئیس پلیس دوبی در این مراسم اظهار کرد که خودرهای جدید پلیس ویژه زنان پلیس است.وی افزود: به زودی تعداد بیشتری از خودروهای فراری وارد ناوگان خودرویی پلیس دوبی خواهد شد که تمامی افسران پلیس زن از این خودروها استفاده خواهند کرد.
منبع : iranway



تاریخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
هشتاد و سومین دوره نمایشگاه خودرو ژنو فردا به کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاهی که همچون دوره‌های گذشته چشمان مخاطبان و بازدیدکنندگانش را به خود خیره کرده است.
به گزارش مشرق به نقل از عصر خودرو، نمایشگاه خودروی ژنو 2013 از پنجم مارس سال جاری برپا شده و تا فردا نیز میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

در این نمایشگاه قریب به اتفاق خودروسازان بزرگ و کوچک جهان حضور دارند و از ده‌ها مدل مفهومی و جدید خود رونمایی کرده‌اند.

نمایشگاه خودروی ژنو نخستین بار در سال 1905 میلادی برپا شد و در حال حاضر نیز یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های خودرو در جهان است.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

مونه بارز این تعریف، پورشه 911 می باشد. خودرویی که توسط فردیناند الکساندر پورشه برای اولین بار در سال 1963 و بر اساس فولکس قورباقه ای (بیتل) معروف و با موتور تخت قرار گرفته در انتهای خودرو متولد شد و تاکنون نیز با وجود حفظ استایل معروف و یگانه خود، همچنان یکی از زیباترین و با کیفیت ترین خودروهای اسپرت دنیا محسوب می شود.
حال بعد از نیم قرن، می توان تکامل تدریجی 911 را در موزه اشتوتگارت و در دورهمی پدربزرگها با نوه ها مشاهده کرد. 911 در ابتدا با نام 901 به فروش می رسید اما پس از تولید تنها 82 دستگاه و بعلت شکایت پژو بخاطر نامگذاری مشابه مدلهای این کارخانه، نام آن به 911 تغییر یافت. این اتومبیل در ابتدا تنها 6500 دلار قیمت داشت و موتور باکسر هوا خنک آن تنها 128 اسب بخار نیرو تولید می کرد. فری پورشه در توصیف 911 جمله معروفی دارد که می گوید تنها خودرویی که شما می توانید در صحرای آفریقا یا در مسابقات لمانز یا حتی ترافیک نیویورک برانید همین ورشه 911 است!



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 11 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

گروه اتومبیل سازی مک لارن به عنوان سازنده اتومبیلهای فرمول یک دیروز سه شنبه 8 اسفند ماه از سریع ترین اتومبیلی که تاکنون در بریتانیا ساخته شده رونمایی کرد.

ه گزارش سرويس علم و فناوري تعامل، گروه اتومبیل سازی مک لارن می تواند صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را طی 3 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر در ساعت می رسد.

این خودرو همچنین به عنون یک خودرو دوستدار محیط زیست معرفی شده و از فناوری هیبرید الکتریکی – بنزینی برخوردار است.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 11 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
   
سوزوکی با نسخه‌ای اختصاصی/ عکس
 
سوزوکی قصد دارد یک نسخه اختصاصی از سویفت SZ-L را به بازار انگلستان بفرستد.

دنیای خوردو : سوزوکی تا کنون توانسته است ۳ میلیون خودرو مدل سویفت به فروش برساند. این خودرو در سال ۲۰۰۵ به بازار انگلستان راه یافت و ۸۰.۰۰۰ خودرو از این مدل در این بازار به فروش رسید.

به گزارش عصرخودرو، حالا خودروساز ژاپنی قصد دارد مدل دیگری از این خودرو را برای خریداران انگلیسی عرضه کند.سوزوکی سویفت SZ-L بر اساس SZ۳ و با دو نوع ۳ و ۵ درب به این بازار خواهد رفت.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

تصاویر خودروی جدید بوگاتی با نام «بوگاتی گنگلوف» با الهام گرفتن از طرح یك خودری قدیمی منتشر شده است.

 

به گزارش نیمروز به نقل از باشگاه خبرنگاران،پاول شیشفسكی، طراح خودروی جدید بوگاتی ، گنگلوف را با الهام از خودروی آتلانته مدل 57SC سال 1938 طراحی كرده است.


در طراحی گنگلوف سعی شده تا این خودرو با كمترین خطای ممكن ، هوا را از كنار خود عبور دهد و با این كار در مصرف سوخت این خودرو به میزان قابل توجهی صرفه جویی صورت بگیرد.


از دیگر ویژگی های خودرو ،می توان به چراغ های روشنایی خاص آن و همچنین تقارن ویژه و كامل در دو سمت این خودرو اشاره كرد.

محصول جدید بوگاتی در راه است/تصاویر



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 20 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

مرسدس بنز به تازگی از مدل جدیدی از خودروهای تجملاتی اسپورت خود با نام C63 AMG Edition 507 را رونمایی کرده است. از مشخصات این خودرو سری AMG می توان به موتور قدرتمند 6.3 لیتری هشت سیلندر اشاره کرد که نسبت به C63 AMG استاندارد ۵۶ اسب بخار قوی تر است. موتور هشت سیلندر زیر کاپوت Edition 507 قدرت ۵۰۷ اسب بخار و گشتاور ۶۲ کیلوگرم بر متر را فراهم می آورد.

مرسدس می گوید این نسخه جدید از C63 AMG به تکنولوژی های فراوانی همانند محصول بسیار گرانقیمت SLS AMG مجهز شده است. یعنی اینکه موتور هشت سیلندر آن پیستون ها و میله های اتصالی هماهنند آن دارد و از یک میلنگ سبک وزن بهره می برد.Edition 507 همچنین سیستم ترمز با کارایی بالایی دارد.

این ماشین اسپورت با کارایی بالا قرار است از تابستان ۲۰۱۳ وارد بازار شود. مرسدس می گوید سرعت C63 AMG Edition 507 می تواند طی 4.1 ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد. این ماشین سه دهم ثانیه سریع تر از مدل C63 است که قدرت ۴۵۱ اسب بخاری دارد. همچنین از نسخه توسعه یافته AMG هم دو دهم ثانیه سریع تر است.

حداکثر سرعت Edition 507 به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این ماشین قرار است در دو مدل سدان و کوپه با کارایی کاملا یکسان عرضه شود. طراحی داخلی آن هم به سه صورت مختلف با تجهیزات متفاوت و از چرم روشن تا تیره عرضه خواهد شد. مرسدس می گوید قیمت این اتومبیل زیبا را در ماه های آینده اعلام خواهد کرد.




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

س از مدت ها حدس و گمان و شایعات گوناگون، بالاخره کارخانه اتومبیل سازی شورلت از محصول ۲۰۱۴ خود با نام Corvette C7 و نام مستعار Stingray رونمایی کرد. همان طور که انتظار می رفت، در این نسل طراحی داخلی و بیرونی به طور کامل مورد بازبینی قرار گرفته است. اما شورلت همچنان به همان طراحی صاف و یکدست خود که شامل بینی کشیده و دم کوتاه است، وفادار مانده.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

شاید مدتها است که در نظر بسیاری از ما چهره خودروهای تولید داخل با سلیقه، و اتومبیل های خارجی با جیب مان سر سازگاری ندارند. و همواره در انتظار اتفاقی در عرصه طراحی این موجودات چهار چرخ دوست داشتنی هستیم. اما با مراسم دیروز، این امید در دل مشتاقان و طراحان زنده شد تا در آینده شاهد تحولی در این عرصه، آن هم به دست طراحان ایرانی باشیم.

حالا گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در کنار هم تیمی را تشکیل داده اند تا به سرپرستی آقای ایمان مقصودی تفکرات و نوع نگاه شان را در این کانسپت، به نمایش عموم بگذارند. اگر شما هم مشتاق دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر در خصوص این مار خفته هستید،‌ در ادامه مطلب همراه نارنجی باشید.

 

مراسم

 

Python Narenji-2.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

قانون- نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۱۳ این روزها در قلب صنعت خودروسازی آمریکا یعنی شهر دیترویت برپا است.نمایشگاه خودروی دیترویت یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های خودرو در دنیا و در عین حال یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های منطقه آمریکای شمالی است.

به گزارش بهارنیوز، این نمایشگاه نخستین بار در سال ۱۹۰۷ در شهر دیترویت برپا شد و به جز سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۵۲ این نمایشگاه سالانه برگزار شده است و از آن جهت اهمیت دارد که در قلب صنعت خودروسازی آمریکا یعنی شهر دیترویت و در کنار دفاتر مرکزی سه غول خودروسازی این کشور جنرال موتورز، فورد و کرایسلر قرار گرفته است. طبق اعلام برگزارکنندگان نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ قرار است در نمایشگاه امسال از ۶۰ خودروی جدید سواری، وانت، مفهومی و دودیفرانسیلی رونمایی شود. نمایشگاه امسال خودروی دیترویت تا روز ۲۷ ژانویه برپا خواهد بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

ژو 2008 قبلا بعنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه پاریس رونمایی شده بود. پژو 2008 مفهومی با یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر و توان 110 اسب بخار معرفی شد. موتوری که در میان تولیدات فعلی پژو به چشم نمی خورد. بنابرای می توان انتظار داشت که موتورهای دیگری درون این خودرو انجام وظیفه کنند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

Cadillac ATS

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

http://ohhi.ir/wp-content/uploads/2012/12/85614202484861820506.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

همه ما می دانیم که در دنیای امروز با وجود ارتباطات گسترده، کمتر واقعیتی هست که بتوان آن را برای مدت زیادی پنهان ساخت و این شاید برای شرکت های بزرگ، دردسری بزرگ را رقم زده. فارغ از حیطه فعالیت یک شرکت می توان زودتر از معرفی رسمی محصول، عکس ها و شایعات آن را در اینترنت پیدا کرد.

احتمالا مرسدس بنز و کلاس E هم برای شما آن قدر جذاب هستند که طی چند روز گذشته و هنوز سال 2012 تمام نشده، شاهد عکس های درز کرده‌ مدل 2014 آن در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بوده اید. اما حالا با عکس‌های بیشتر و البته به صورت رسمی مواجه هستیم و می توان باور کرد که تغییراتی که پیش از این در دو-سه تصویر دیده بودیم واقعا به دست طراحان مرسدس ایجاد شده است.

در ادامه مطلب همراه شما هستیم تا با تصاویر بیشتر در خصوص مدلی بدانیم، که قدمتی بیش از عمر بعضی از شرکت‌های مشهور خودروسازی دارد. همراه نارنجی باشید.


Mercedes-Benz-E-Class-2014 -Narenji-2.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

ین که در نگاه اول با دیدن این کانسپت یا طرح مفهومی به یاد برادر کوچک‌ترش بیفتید و آن را با سری 3 اشتباه بگیرید، نکته ای نیست که بخواهید خود را به خاطرش سرزنش کنید. به هر حال همه عضو یک خانواده اند و به هم شبیه. شباهتی که چندان به مذاق بعضی منتقدان خوش نمی آید و بعضی اوقات آن را افراط گونه خطاب می کنند و فاقد هیجان. اما از سوی دیگر موافقان هم طرفدار هویت هستند و طراحی با اصالت.
فارغ از همه این حرف ها تصویر بالا نشان دهنده یک شروع جدید، از یک کلاس جدید با ابعادی متفاوت است. انگار شرکت "ب ام و" با نشان دادن این تصاویر، ما را به جشن تولد یک اتاق دیگر از محصولات خود دعوت می کند.

پس اگر شما هم مشتاق دیدن تصاویر بیشتر و اطلاعات کامل تری در خصوص جشن تولد این محصول جدید هستید، در ادامه مطلب میهمان نارنجی باشید.

BMW 4 Series Coupe Concept - Narenji 2.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خودروسازان مختلف جهان آماده می شوند تا برخی مدل های جدید و یا باز طراحی شده را به زودی در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه مارس 2013 رونمایی کنند.

اما پیش از برگزاری این نمایشگاه تصاویر و یا اطلاعاتی درباره مشخصات فنی و ویژگی های طراحی این خودروهای جدید منتشر شده است.

به گزارش عصر خودرو، در این جا فهرستی از 10 خودرو جدید که سال اینده به بازار خواهند آمد وجود دارد .


اکورا RLX 2014


کادیلاک ATS-V 2014


شورولت کوروت 2014


شورولت سیلورادو 2014


هوندا سیویک 2013


اینفینیتی G 2014


جیپ گرندچروکی CRD 2014


لکسوس IS 2014


لینکلن MKZ 2014


مرسدس بنز GL63 AMG 2014




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

عدادی از تصاویر مدل جدید تویوتا راو4 که قرار است در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شود، پیش از معرفی رسمی، لو رفت. حالا می توانیم جزئیات بیشتری از این اتومبیل تویوتا را از نظر ظاهری شاهد باشیم. خودروی جدید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به سلف خود بروزتر و پیشرفته تر شده است.

جلوپنجره جدید مشبک با سبک جدید و چراغهای متفاوت از جمله تغییرات هستند. البته معلوم نیست که چرا تویوتا همانند سازندگان خودروی اروپایی، سبکی مشخص یا منحصربفردی را برای طراحی مدلهای خود مورد استفاده قرار نمی دهد. تغییرات در سپر و سقف شیب دار و چراغهای عقب هم قابل توجه اند.

در داخل کابین از طرح داشبورد جدید همراه با هواکش های گرد طرفین و فرمان اسپرت و صفحه نمایش لمسی بزرگ با سیستم infotainment از جمله موارد قابل توجه اند.


راو فور (RAV4) با موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری 176 اسبی ارائه می شود که نسبت به نسل قبل، 3 اسب بخار کمتر تولید می کند. در عوض گشتاور در همان سطح 172 پوند فوت باقی مانده است و مصرف سوخت کاهش یافته است. احتمال عرضه با پیشرانه های هایبریدی هم بعید نیست. اما ظاهرا موتور شش سیلندر 268 اسبی از فهرست موتورها خارج شده است. سیستم انتقال نیروی پایه هم یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال نیرو به چرخهای جلو یا به هر چهار چرخ (AWD) بصورت آپشن است. که جایگزین گیربکس 4 سرعته قبلی شده است.


قیمت تویوتا راو4 در مدلهای مختلف و بسته به موتور و تجهیزات بین 22 تا 28 هزار دلار می باشد. عمده ترین خودروهای رقیب راو فور شامل سوبارو فورستر، فورد اسکیپ و هوندا CR-V می باشند.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

 




تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
جدیدترین تصاویر شاسی بلند جدید مرسدس بنز (Ener-G-Force) که تا سال 2025 میلادی وارد بازار می شود، منتشر شد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت پدال، رولزرویس در پاریس با تغییراتی که در سه محصول خود ایجاد کرده بود، نشان داد که هنوز معتبرترین برند در عرصه ی خودروهای لوکس در دنیا می باشد. این خودروها که پسوند Art Deco (سبکی هنری که از پاریس نشات گرفته و در دهه های 1920 و 1930 رایج بوده) را به دنبال اسم خود یدک می کشند تلفیقی از هنر و شکوه هستند که خاص بودن خود را با طرح متفاوت بدنه و کابین نشان می دهند. رولزرویس در حال حاضر آماده است تا طرح های Art Deco را برروی محصولات خود اعمال کند. از این رو آن ها با سه محصول متفاوت که این طرح را به خود می دیدند به پاریس گام گذا

*** Rolls-Royce Phantom Art Deco ***


برای رولز رویس فانتوم نسخه ی ویژه Art Deco در حال حاضر رنگ بدنه های سیاه Infinity ، آبی Arabian و Powder و سفید Arctic قابل سفارش است که از فانتوم خودرویی دیگر ساخته اند. رنگ بدنه ی مشکی با خط های سفید و سبز و کابین که از رنگ بندی بیرون الهام گرفته است با چرم مشکی و سفید و تودوزی های سبز و سفید واقعا خودرویی خاص خلق کرده است.


شتند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خودروی پرطرفدار هوندا سیویک جایزه کمیته خودروی زنان سال را از آن خود کرد. این جایزه در جریان نمایشگاه خودروی پاریس و در غرفه هوندا به خودروساز ژاپنی اهدا شد.

این کمیته هر سال با رای زنان خودروهای مورد علاقه آنها را در چهار گروه خودروهای خانواده، خودروهای لوکس، خودروهای اسپرت و خودروهای اقتصادی انتخاب می‌کند. هوندا سیویک برنده گروه اقتصادی بود و رده‌های دوم و سوم هم به فولکس واگن UP و فورد فیستا رسید. به گزارش دنیای اقتصاد، در این گروه 300 خودرو با رای بیش از 20 داور زن از 11 کشور جهان رقابت می‌کردند. امنیت، صرفه اقتصادی، زیبایی ظاهری، فضای کافی، رانندگی آسان، رنگ و رابطه خودرو با کودکان از اصلی‌ترین معیارهای قضاوت در این رقابت بودند و از نظر داوران هوندا سیویک نیازها و انتظارات صاحبانش را برآورده کرده است.

 

 

 

برنده اول گروه اقتصادی

 

برنده دوم گروه اقتصادی

 

 

برنده سوم گروه اقتصادی

 




تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

بسیاری از خودروسازان از مدت ها قبل مدل های کاملا جدید و یا باز طراحی شده خودرو را برای ایجاد شگفتی در این نمایشگاه آماده کرده اند .

در اینجا فهرستی از 10 خودرو شگفت انگیز که قرار است به این نمایشگاه برده شود وجود دارد .

* لامبورگینی سستو المنتو

* استون مارتین One-77

* جگوارC-X75 مفهومی

* آئودی R8

* لوتوس اسپریت مفهومی

* لامبورگینی استوک مفهومی

* آئودی کواترو مفهومی

* کیا Pop EV

* مزدا Kiyora

* فولکس واگن IROC مفهومی


 


 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

دوج دارت» یکی از اتومبیل‌های شرکت کرایسلر که عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل کوچک دنیا را نیز از آن خود دارد، ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از رویترز، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه اعلام کرد که پس از آزمایش‌های مکرر و امتحان استحکام بدنه اتومبیل‌ها در هنگام تصادف در آمریکا، اتومبیل دوج درات شرکت کرایسلر توانست در رده نخست قرار بگیرد.
بنا بر این گزارش، دوج دارت ۲۰۱۳ که در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد، نخستین سدان گروه کرایسلر محسوب می‌شود که پس از توقف تولید خودروی نئون در سال ۲۰۰۵ تولید می‌شود. این اتومبیل که اولین محصول مشترک همکاری شرکت‌های کرایسلر و فیات نیز محسوب می‌شود، هنوز نتوانسته رویای سازندگان آن برای فروش انبوه در بازار را محقق کند. برای سودآور بودن همکاری‌های فیات و کرایسلر، «سرجیو مانچینی» برنامه بلند مدتی را طراحی کرده است که شامل تبادل آخرین تکنولوژی‌ها بین این دو شرکت است.
در این گزارش آمده است که در دیگر اتومبیل‌های سال ۲۰۱۳ که هرکدام بر اساس مدل‌های گذشته دوباره طراحی شده‌اند و توانستند در این آزمایش در رده‌های بعدی قرار بگیرند می‌توان به اتومبیل سانتا فا شرکت هیوندای، لکسوس ES ۳۵۰ و سوبارو XV اشاره کرد.
در این رتبه بندی، هریک از اتومبیل‌های مذکور، شرایط لازم را از سوی بیمه کسب کردند و این مستلزم آن بود که خودرو‌ها در یک آزمایش برای سنجش استحکام سقف با کسب رتبه خوب واجد این شرایط شوند. گفته می‌شود که استحکام سقف می‌تواند خطر آسیب جدی و یا منجر به مرگ را در حادثه واژگونی خودرو بر اثر تصادف تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
در این آزمایش بیش از ۱۸۰ اتومبیل تولید شده در سال ۲۰۱۲ بررسی شدند و ۱۳۲ عدد از آنان از نظر ایمنی کامل تایید شدند.

هریک از این اتومبیل‌ها طی هفت ماه گذشته به بازارهای آمریکا معرفی شده‌اند. شرکت هیوندای اعلام کرد که در نظر دارد یکصد هزار از اتومبیل سانتا فا خود را به فروش برساند.

 

 




تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

به گزارش عصر ایران، وب سایت برندهای جهانی، فعال در ارائه مشورت در زمینه برندهای تجاری و قیمت گذاری آنها ، فهرست جدیدی از گران قیمت ترین و پرارزش ترین برندهای خودروسازی جهان منتشر کرده است.

12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان به همراه اطلاعاتی درباره هر یک از برنده ها برگرفته از وب سایت ویکی پدیا، به این ترتیب هستند.


گفتنی است قیمت های زیر، فقط بهای نام تجاری (برند) شرکت هاست و نه ارزش کل دارایی های این شرکت ها ضمن آن که منابع مختلف اقتصادی، می توانند برآوردهای مختلفی داشته باشند.




1 - برند "تویوتا"ی ژاپن: 30 میلیارد و 280 میلیون دلار


 

              

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

مرسدس بنز B-Class F-Cell، می تواند راهنما و جلوداری برای اتومبیل سازان جهت تولید ماشین هایی با سلول سوختی باشد. این شرکت برای شروع، تا می ۲۰۱۲ بیش از ۳۷ دستگاه اجاره ای از این اتومبیل را در شمال کالیفرنیا در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد. مرسدس اعلام کرده که ماشین های سدان (چهار در) که به طور کامل از تکنولوژی سلول سوختی این شرکت نیرو بگیرند، تا سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد. این استراتژی علاوه بر اینکه به دلیل برنامه بلند مدت شرکت در خصوص پیل های سوختی توسعه می یابد، مرسدس به خاطر منافع زیست محیطی سوخت هیدروژنی هم به دنبال انجام این کار است.

مرسدس بنز برای توسعه سیستم سلول سوختی B-Class F-Cell مرکز همکاری سلول سوختی وسایل نقلیه را راه اندازی کرده است. این مرکز، یک موسسه کانادایی با سرمایه گذاری دایملر، فورد و مرسدس بنز است که مشغول تحقیقات بر روی تکنولوژی های پیشرفته سلول سوختی است. B-Class F-Cell مرسدس از یک باتری سوختی ۱۰۰ کیلووات و یک موتور الکتریکی ۱۰۱ کیلووات نیرو می گیرد. بنز می گوید که این ماشین برای حرکت تنها به یک باتری لیتیوم یون با قدرت 1‪.‬4 کیلو وات ساعت و یک مخزن هیدروژن 3‪.‬7 کیلوگرمی نیاز دارد.

مرسدس می گوید نمونه فعلی این اتومبیل با یک بار سوخت گیری می تواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طبق استانداردهای آژانس حفاظت محیط زیست بپیماید. این اتومبیل تنها به 11‪.‬4 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۱ کیلومتر در ساعت است. و مهمتر از همه اینکه مصرف سوخت یک کیلوگرم به ازای ۸۵ کیلومتر مسافت این اتومبیل مرسدس بنز، کاملا رقابتی به نظر می رسد.

بازار اتومبیل های سازگار با محیط زیست قبل از این توسط ماشین های هیبرید و تمام الکتریکی کمی رونق پیدا کرده است. اما مرسدس بنز با B-Class F-Cell می تواند رهبری بازار ماشین های هیدروژنی را در اختیار خود در آورد. البته این محصول ویژه سال ۲۰۱۷ بنز، تنها ماشین هیدروژنی این شرکت نیست و مرسدس قبل از این هم کانسپت های آینده نگرانه ای همچون F125 را عرضه کرده است.




تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

YCCکه برگرفته از Your Concept Car و به معنی “ماشین مفهومی شما” نامگذاری شده، اولین اتومبیلی است که منحصرا به سفارش زنان و برای زنان در شرکت ولوو ساخته شده است.

 

                   اتومبیل مخصوص خانم ها هم ساخته شد!! + تصاویر



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

نمایشگاه خودروی ژنو 2012 امسال از 8 مارس (18 اسفند 1390) در سوئیس برگزار شده و تا 18 مارس میزبان شركت های خودروسازی جهان است. این نمایشگاه هشتاد و دومین دوره از اتو شوی ژنو است. در نمایشگاه امسال خودروسازان عمدتا محصولات پاك و دوستدار محیط زیست خود را در معرض دید عموم قرار داده اند. همچنین ركود اقتصادی حاكم بر اروپا باعث شده تا شركت های خودروسازی در نمایشگاه ژنو 2012 به فكر نمایش خودروهای ارزان تر خود بیفتند. در نتیجه حتی خودروهای دودیفرانسیلی هم كه قرار است در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار بگیرند، از نظر اندازه و حجم كوچك تر شده اند.

نمایشـگاه خـودروی ژنـو 2012 + عکس

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

در 26 آبان ماه سال 1390خط توليد جديد مک لارن در محيطي متفاوت و زيبا با حضور نخست وزير انگليس در حومه لندن رسماً افتتاح شد. مک لارن به کمک کارخانه جديد مي‌تواند توليدات خود را به بيش از 4000 دستگاه در سال برساند. در حال حاضر در اين کارخانه به طور متوسط در هر 45 دقيقه يک مدل MP4-12Cs توليد مي‌شود اما به زودي خط توليد مدل‌هاي آينده مک لارن هم به اين کارخانه راه خواهند يافت.

 

 

 

خط توليد جديد مک لارن

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

این نمایشگاه در دهکده المپیک مونیخ واقع شده. برای بازدید از شهر مونیخ اولین مکان یا موزه بی ام و است. جایی که کارخانه، دفتر مرکزی، موزه و نمایشگاه

گزارش تصویری : نمایشگاه دنیای BMW !| HiPersian.Com

واقع شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

 

خبرگزاری فارس: ابتکار جدید خودرو "ام‌جی" + عکس

در سایت فروش "ای بِی" خودرویی برای فروش گذاشته شده که با آن چیزی که تا به حال از خودرو دیده ایم متفاوت است اگر می خواهید همزمان سوار دو ماشین باشید عجله کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

Hamtaraneh.com




تاریخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 114234
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->