مطالب روز حمل و نقل

جیب های گوگل آنقدر پر پول هستند که بتواند خودروهای بدون راننده را با هر نوع امکانات گران قیمتی تجهیز کند ، ولی پژوهشگران در دانشگاه آکسفورد تحقیق بر روی پروژه ای را شروع کرده اند که هدف اصلی آن ، ارائه راهکاری ارزان قیمت در این زمینه است.



در حال حاضر این سیستم از دوربین ها و لیزرهایی استفاده می کند که سر جمع در حدود ۷۷۵۰ دلار هزینه بر می دارند ولی هدف مرحله بعدی پروژه این است که هزینه را به ۵۰۰ دلار کاهش دهند و در نهایت آن را به ۱۵۰ دلار برسانند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

شرکت مرسدس بنز چند روز پیش از بنز کلاس S جدید خودش پرده برداری کرد و حالا امروز نشان داد که این خودروی ۱۰۰هزار دلاری دارای امکاناتی است که به خوبی با خودروهای هوشمند گوگل رقابت می کند. می دانیم که گوگل مدت هاست روی اتومبیل های بدون راننده کار می کند و در این رابطه پیشرفت های زیادی داشته. اما حالا می بینیم که مرسدس بنز هم کارهای مهمی در این رابطه انجام داده. این شرکت سیستم راننده هوشمندش را با خلبان خودکار هواپیماها مقایسه می کند. شما فعلا نمی توانید همه چیز را به این خودرو بسپارید اما بسیاری از وظایف مهم را به عهده میگیرد.

مرسدس بنز کلاس S در ترافیک خیابان کنترل را در دست میگیرد و در اتوبان حتی با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اجازه نخواهد داد که از جاده خارج شوید. این خودرو حتی می تواند در شرایط مناسب خودش را پارک کند و همیشه مراقب است تا با عابران پیاده تصادف نکنید. در عین حال اوضاع راننده را هم زیر نظر دارد و هنگام خستگی و خواب آلودگی هشدار خواهد داد. با وجود همه این امکانات، هنوز راه زیادی تا رسیدن به خودروهایی داریم که می توانند تمام امور مربوط به رانندگی را به عهده بگیرند و قانون هم فعلا به رانندگان این خودروها می گوید که یک دست آنها باید همیشه روی فرمان باشد. اما با تمرکز شرکت هایی مانند آئودی، مرسدس بنز و گوگل روی این موضوع، می توان امیدوار بود که طی ۳ الی ۵ سال آینده شاهد ورود خودروهایی باشیم که می توان پشت فرمان آنها با خیال راحت به کارهای دیگر پرداخت.

منبع: نارنجی



تاریخ: یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

بزرگراه های الکتریکی آینده تصویری از تراموا را در ذهن یادآوری خواهد کرد.

 

در عصر حاضر گرایش بیشتر سازندگان اتومبیل  استفاده او تولید وسایل نقلیه الکتریکی می باشد. حرکت به سوی  محو آلودگی ، از اثرات نقل و انتقال الکتریکی در آینده است که افق گسترده ای دارد. وسائل نقلیه باری نقش عمده ای در ترافیک  بزرگراه ها و جاده ها دارند.

 

گروه  زیمنس در آلمان آزمایشی انجام داده  است که بر اساس تکنولوژی  تراموا می باشد ، اما برای کامیون های موجود در جاده طراحی شده  که وسیله نقلیه باری به پانتوگراف جدیدی مجهز شده که بطور اتوماتیک بلند میشود تا با کابل های هوایی اتصال برقرار کند و نیروی برق را به دیزل هیبرید منتقل کند.

 

انرژی از ترمزهای دینامیکی، بازیافت شده و برای استفاده وسایل نقلیه دیگر دوباره به سیستم باز می گردد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

يكي از مشكلات امروز ما، عدم وجود يكپارچگی و هماهنگی بين حمل و نقل درونشهری و برونشهری است. در حقيقت اين دو بخش كه متولیهای متفاوت دارد؛ متولی يكی شهرداریها و متولی ديگری وزارت راه وترابری است، در برنامه ریزی طرحها و پروژهها، معمولاً با هم هماهنگی ندارند. یعنی در برنامه ریزی های یک بخش ، بخش ديگر ناديده گرفته میشود که این امر، کاملاً سهوی است؛ زیرا مؤظف نیستند در پروژههای حمل و نقل شهری به پروژه های برون شهری توجه کنند و بالعکس و هر کدام جداگانه برنامه ریزی می کنند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

تبلت ها آنقدر در حال فراگیر شدن هستند که شرکت نیسان هم به این فکر افتاده تا پنل اصلی جلوی راننده را با یک تبلت جایگزین کند. این طرح Terra SUV است که فعلا به شکل ایده ای اولیه مطرح شده و البته نمونه ای از آن در نمایشگاه اتومبیل پاریس در اواخر این ماه خواهیم دید.

این تبلت پنل جلویی خودرو را تشکیل می دهد و جالب اینجا است که راننده می تواند هنگام توقف، تبلت را بردارد و همراه خودش ببرد. برای روشن کردن اتومبیل هم نیاز است که تبلت را در جای خودش قرار دهیم.


اطلاعات مهم اتومبیل مانند سرعت، دور موتور و… روی تبلت نمایش داده می شود و راننده این امکان را دارد که از اپلیکیشن های مختلف آن استفاده کند اما باز هم اطلاعات مهم خودرو در پایین تبلت نمایش داده می شود.


nissan-terra.jpg

این خودرو دارای سه موتور الکتریکی نیز خواهد بود که از منبع های سوخت هیدروژنی، برق لازم را دریافت می کنند. قرار است شرکت نیسان خودروی تررا را در ۶ مهرماه در پاریس به نمایش بگذارد.

 




تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

هزینه سامانه حمل و نقل هوشمند تا سال ۲۰۱۸ ، به ۱۰۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

 

 

 

 

بهتر است این طور شروع کنیم که پول هوشمند در حمل و نقل هوشمند است. در یک تحقیق که توسط شرکت (MarketsAndMarkets) انجام شده ،‌ نشان می دهد هزینه جهانی برای حمل و نقل هوشمند تا ۲۰۱۸ چهار برابر شده و به رقمی بیش از ۱۰۲ میلیارد دلار خواهد رسید (از رقم ۲۷ میلیارد دلار در حال حاضر).

 

 

 

مبلغ هزینه شده در سامانه های ارتباطی که هم کار را از هدایت ترافیک محلی تا فراهم کردن جاهای پارک و اطلاعات بلیط های ترافیکی که همه آنها برای امنیت و کارایی بیشتر جاده ها طراحی شده اند ، در طول سالیان آتی سالی ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت.

 

 

 

در ماه آگوست دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده برنامه های خود را مبنی بر انجام بزرگترین آزمایش دنیای واقعی وسایل حمل و نقل هوشمند که شامل ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با جاده و محیط اطراف (V2I) اعلام کرده است.

 

 

 

این آزمایش شامل ۳۰۰۰ وسیله نقلیه از شرکت های جنرال موتور و فورد می باشد. (خودرو ، اتوبوس و کامیون)

 

 

 

این تلاش ها در جهت پیشرفت های ایمنی و کمک به خودروها در جلوگیری از تصادف و نیز بهبود ارتباطات ترافیکی به صورت کلی می باشد.

 

پرتال جامع اطلاعات تخصصی صنعت حمل ونقل :: www.iranway.com ::




تاریخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی iranway ، کاربران در نسل جدید خودروها می توانند با استفاده از گوشی های هوشمند به وسیله فناوری های ارتباطی از جمله بلوتوث یا فناوری مسیریاب GPS با دیگر خودروها ارتباط برقرار کنند.

 

 

مرکز تحقیقاتی IDC در گزارشی جدید اعلام کرده است که برای نخستین بار فروش گوشی های هوشمند طی سال جاری میلادی از گوشی های معمولی بیشتر خواهد شد و در سال ۲۰۱۷ شاهد آن خواهیم بود که دو سوم گوشی هایی که در بازار جهانی فروخته می شوند را گوشی های هوشمند تشکیل می دهند. ادامه تغییر روند خرید گوشی های هوشمند به جای گوشی های معمولی تاثیرات فراوان برجا خواهد گذاشت که از مهمترین آنها می توان به کاهش میانگین قیمت نسل جدید گوشی های هوشمند و ترکیب این دستگاه با دیگر فناوری های موجود اشاره کرد.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

بعد از یک خرید اینترنتی با اشتیاق منتظر از راه رسیدن گجت محبوت تان هستید و سرانجام پستچی از راه میرسد. اما بسته ای را تحویل می گیرید که به نظر میرسد حال و روز خوبی ندارد.

از کجا اطمینان حاصل می کنید بسته شما در مسیر انتقال به طور مناسب حمل شده؟ از جایی سقوط نکرده یا ضربه محکمی به آن وارد نشده است؟ موارد زیادی پیش آمده که گجت ما به خاطر ضربه های هنگام حمل و نقل، آسیب دیده و تنها زمانی متوجه می شویم که بسته را باز می کنیم و در آن صورت دیگر کاری از دست ما بر نمی آید.


حالا یک سنسور کوچک با نام DropTag این وعده را داده که مراقب بسته ما در مسیر حمل و نقل باشد. آن را به بسته متصل می کنید و این گجت کوچک هر گونه ضربه ناگهانی و سقوط را در خودش ثبت می کند.


این سنسور به بلوتوث هم مجهز است و باطری آن تا هفته ها کار می کند. یک اپلیکیشن موبایل هم برای آن ارایه شده و هنگام تحویل بسته پستی می توانید قبل از امضا کردن با اپلیکیشن موبایل بسته را بررسی کنید. اگر سنسور به شما اعلام کرد که بسته ضربه شدیدی خورده می توانید از تحویل گرفتن بسته خودداری کنید.


جالب اینجا است که «دراپ تگ» می تواند تا فاصله ۵۰ متری با دستگاه های اطراف ارتباط برقرار کند. بنابراین شرکت پست می تواند سنسورهای GPS را در انبارها و ماشین های انتقالی اش نصب کند. ترکیب این اطلاعات با هم سبب می شود که صاحب بسته بتواند آن را در مسیر حمل و نقل اش ردیابی کند و ببیند که بسته در کجای مسیر قرار دارد.


قیمت ساخت «دارپ تگ» هم ارزان است و زیر ۲ دلار خواهد بود. ضمن اینکه می توان از آن به دفعات استفاده کرد. با این حساب احتمالا آن را جزو گجت های پرکاربرد آینده خواهیم دید. چرا که خریدهای اینترنتی روز به روز بیشتر می شود و مشتریان علاقمند هستند که از حمل و نقل صحیح خریدشان اطمینان داشته باشند.




تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

اگر چه امروزه هرگاه صحبت از تکنولوژی های آینده در طرح های مفهومی شرکت های ماشین سازی مطرح می شود، بیشتر یاد ماشین های بدون راننده، سیستم های توقف هوشمند یا ادغام امکانات اسمارت فون ها با اتومبیل ها می افتیم. اما عکس کانسپت اتومبیل آئودی چیز دیگری را می گوید.

Audi یکی از اولین استفاده کنندگان چراغ های فول LED در اتومبیل ها بود و اکنون تصمیم گرفته این کار را به شکل کاملا متمایزی انجام دهد. اگر شب هنگام پشت سر یک آئودی حرکت کنید، غیر ممکن است که چراغ آن شما را به اشتباه انداخته و نور کم یا نامطمئنی را از خود باز تاباند. امسال هم انها سراغ چراغ های ال ای دی ماتریکسی رفته اند که اشعه نور هر ال ای دی را به چند شعله تقسیم می کند. این شیوه آنها را قادر ساخته تا در هر موقعیت روشنایی و نور بیشتری را داشته باشند و همچنین چراغ ها را به یک دوربین مجهز کنند.

تصور کنید که ماشین شما بتواند آمدن ماشین های روبرو را حس کرده و به صورت خودکار نور چراغ هایش را کم کند تا چشمان راننده روبرو کمتر اذیت شود. چراغ های Matrix LED چنین کاری را ممکن ساخته اند.


 

Audi-OLED-demo-The-swarm-1-640x416-001-500px-narenji-ir.jpg

با توسعه چراغ های ال ای دی و همچنین OLED، آئودی کم کم از داستان چراغ به سمت تابلوهای نقاشی بر روی اتومبیل ها پیش می رود. همان طور که در عکس بالا می بینید، نور تولیدی نه تنها زیبا و جذاب تر به نظر می رسد، بلکه امنیت بیشتری را هم فراهم می آورد. آئودی بیشترین سعی خود را بر این موضوع گذارده که چراغ ها به صورت خودکار و الکترونیکی نسبت به محیط واکنش نشان دهند. به صورت تئوری، با فعال کردن واکنش چراغ ها در مقابل شرایط محیطی، آنها از فاصله بیشتری قابل دیدن هستند و همچنین امنیت رانندگان افزایش پیدا می کند.




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

شور هلند قرار است از سال آینده شاهد ظهور جاده‌های جدید با قابلیت درخشش در زمان تاریکی و ارائه شارژ مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی باشد. جاده‌های هوشمند که از توانایی درخشش در تاریکی شب برخوردار بوده و می‌توانند شاخص‌های آب و هوایی را در تاریکی به شکل نشانه‌هایی درخشان نمایش دهد،‌از اواسط سال 2013 در هلند نصب خواهند شد.1.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

خودروسازان از سال 2014 موظف می شوند بر روی خودروهایی که در بازار اروپا عرضه می کنند نرم افزار ویژه ای را نصب کنند که در صورت بروز حوادث رانندگی به طور خودکار با مراکز اورژانس تماس می گیرد.
کمیسیون اروپا این ضوابط جدید را برای خودروسازان در نظر گرفته است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

تکنولوژی جدید ارتباط خودرو با خودرو Car to car communicationو  خودرو با زیرساخت / سازمان Car to infrastructure Communication

 

تكنولوژي نوين ارتباط خودرو با خودرو با هدف ارتقاء سطح ايمني با ايجاد يك شبكه ارتباطب با استفاده از زير ساختهاي موجود مي‌باشد. اين امر با ارسال پيام هشدار از يك خودرو به خودروهای نزدیک و از آن خودروها به زیرساخت های اطراف امكان پذير مي‌گردد. این سیستم با شبکه بيسيم (wireless) محلی و تکنولوژی رادیویی کار می کند و امکان ارسال هشدار سریع برای جلوگیری از تصادفات را فراهم می سازد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

این حس گرها در طول مسیر نصب می شوند تا نواقصی را که در قطعات و آلات متحرک ایجاد می شوند مشخص کرده، بتوانند اطلاعات مربوط به این نواقص را منتقل کنند تا در صورت نیاز قطارها متوقف شوند و گروه نگهداری تعمیرات مورد نیاز را انجام بدهد. از جمله این نواقص که حس گرها آن را تشخیص می دهند می توان به چرخ ها و بالشتک های بیش از حد داغ شده بالشتک های معیوب و یا چسبیده به سطوح چرخ ها، چرخ های معیوب، چرخ های شکسته، چرخ های مسطح، چرخ های خارج شده از خط، Excessive Trucks Hunting، تجهیزات و اتصالات واگن ها، بارهای قائم و جانبی که بیشتر از حد گاباری بارگیری شده اند، اشاره کرد. ترکیب کردن برچسب خوان های AEI با حس گرها آمار دقیقی از خودروهای دارای نقص ارایه می دهد. در حال حاضر معمولاً اطلاعات دریافتی از حس گرها از طریق بی سیم مبادله می شوند. وقتی که شبکه ارتباطی پیوسته اطلاعات بطور کامل نصب و راه اندازی شوند، این اطلاعات از رابط های جانبی درون حس گرها به خدمه قطار مراکز کنترل و تاسیسات نگهداری ارسال می شوند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

سیستمهای حمل و نقل هوشمند (ITS ) مجموعه ای از به کارگیری فناوریهای روز مانند دوربین دیجیتال ، سیستمهای موقعیت یاب ماهواره ای (GPS ) و الگوریتم های هوشمند مورد استفاده در رایانه ها می باشد که امروزه جایگزین سیستمهای سنتی و دستی گذشته شده است و راهکاری برای بهبود وضعیت ترافیک ، افزایش ایمنی ، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هواست.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

سیستم PTC شامل سلسله دستورات، کنترل ها، ارتباطات و شبکه های اطلاعاتی جامعی هستند که برای کنترل حرکت قطارها با ایمنی، امنیت، دقت و کارایی بالا بکار می روند. این سیستم ها با کاهش چشمگیری در برخورد بین قطارها، باعث کاهش حوادث مربوط به کارکنان راه آهن و خسارت به تجهیزات آنها و کاهش تصادفات ناشی از سرعت زیاد می شود. از این رو ایمنی حمل و نقل ریلی افزایش می یابد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

سیستم های کنترل کامل قطار (Positive Train Control -PTC)
سیستم PTC شامل سلسله دستورات، کنترل ها، ارتباطات و شبکه های اطلاعاتی جامعی هستند که برای کنترل حرکت قطارها با ایمنی، امنیت، دقت و کارایی بالا بکار می روند. این سیستم ها با کاهش چشمگیری در برخورد بین قطارها، باعث کاهش حوادث مربوط به کارکنان راه آهن و خسارت به تجهیزات آنها و کاهش تصادفات ناشی از سرعت زیاد می شود. از این رو ایمنی حمل و نقل ریلی افزایش می یابد.
سیستم PTC شامل شبکه های ارتباطی دیجیتال، سیستم های تعیین مکان دقیق، کامپیوترهای on-board با نقشه های دیجیتالی در لوکوموتیوها، نمایشگرهای اتاق راننده، رابط های کنترل ترمز روی لوکوموتیو و تجهیزات دیگر می باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi

intelligent transportation system

Wireless communications will allow connectivity between all modes of transportation



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 329
بازدید کل : 114560
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->